Hallo allemaal
Ik ben nieuw op dit forum dus neem mij maar niet kwalijk als ik naar de bij jullie bekende weg vraag. Ik weet (nog ) niet hoe ik een vraag stel.
Waar vind ik meer informatie over etiketten maken ? En dan bedoel ik met name : hoe pas je de ontwerp tekst aan de grootte van de etiketten ?
Er zijn allerlei 'schuifjes' .waarmee je grootte kunt instellen, maar die hebben niet het gewenste effect . Kortom het is nu eigenlijk voornamelijk natte vingerwerk en niet erg productief/effectief.
Dus waar kan ik wat uitgebreide informatie vinden ?
Groeten
Peter ( nieuw )
ETIKETTEN MAKEN - tekst passend maken
-
ETIKETTEN MAKEN - tekst passend maken
.OpenOffice4.1.2 Windows 10
Re: ETIKETTEN MAKEN - tekst passend maken
Welkom op het forum. Ik heb je vraag in een nieuw onderwerp gezet omdat hij over iets anders gaat dan de oorspronkelijke vraag. Begin altijd een nieuw onderwerp als je een vraag hebt, verwijs daarin eventueel naar een bestaand onderwerp over hetzelfde thema, vooral als daar al lang niet meer op gereageerd is.
Je vraag heeft meer met vormgeving te maken dan met specifieke taken binnen OpenOffice. Als je vrij veel tekst op kleine etiketten kwijt moet (of in een klein kader, komt op hetzelfde neer), moet je spelen met lettertype - in sommige fonts zijn de letters breder en/of hoger dan in andere, en de grootte (in punten). Verder kun je de marges wat kleiner maken, maar daar zijn natuurlijk grenzen aan, zowel praktisch als esthetisch. De letters zijn in Times New Roman wat smaller dan bij veel andere lettertypen - die is afgeleid van de Times, speciaal gemaakt voor smalle krantenkolommen. Ik moet nu weg, maar dit is een beginnetje waar je misschien wat mee kan.
Je vraag heeft meer met vormgeving te maken dan met specifieke taken binnen OpenOffice. Als je vrij veel tekst op kleine etiketten kwijt moet (of in een klein kader, komt op hetzelfde neer), moet je spelen met lettertype - in sommige fonts zijn de letters breder en/of hoger dan in andere, en de grootte (in punten). Verder kun je de marges wat kleiner maken, maar daar zijn natuurlijk grenzen aan, zowel praktisch als esthetisch. De letters zijn in Times New Roman wat smaller dan bij veel andere lettertypen - die is afgeleid van de Times, speciaal gemaakt voor smalle krantenkolommen. Ik moet nu weg, maar dit is een beginnetje waar je misschien wat mee kan.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Re: ETIKETTEN MAKEN - tekst passend maken
Hallo
Als ik het goed begrijp werkt het als volgt:
1) Maak eerst een bestand met etiketten
2) Normaal wordt de standaard stijl gebruikt. Pas deze aan of pas een andere stijl toe.
3) sla het document op. Nu kan het steeds gebruikt worden. De gewenste inhoud van de velden wordt pas zichtbaar tijden het printen.
Romke
Als ik het goed begrijp werkt het als volgt:
1) Maak eerst een bestand met etiketten
2) Normaal wordt de standaard stijl gebruikt. Pas deze aan of pas een andere stijl toe.
3) sla het document op. Nu kan het steeds gebruikt worden. De gewenste inhoud van de velden wordt pas zichtbaar tijden het printen.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6