Ik heb het forum al even uitgeplozen en het antwoord om deze vraag nog niet gevonden:
Ik heb een standaardbrief met de gegevens van de ontvangers in een spreadsheet die als database fungeert. Ik wil van iedere ontvanger een eigen afbeelding toevoegen in de brief.
Als ik een link naar de afbeelding toevoeg in de database dan verschijnt het plaatje niet op de brief. Ik zie verder ook weinig mogelijkheden om te kiezen.
Wie kan me helpen?
Standaardbrief met pasfoto van iedere ontvanger
Standaardbrief met pasfoto van iedere ontvanger
Apache Open Office 4.1.11
Re: Standaardbrief met pasfoto van iedere ontvanger
Ik heb mijn twijfels of dit wel mogelijk is althans eenvoudig.
Bij enig zoekwerk werd aangeraden om een database rapport te maken.
Het gebruik maken van mailmerge is wat anders dan het verzenden van documenten. Bij het verzenden van een document wordt gebruik gemaakt van de emailcilient op de computer zeg maar zoiets als thunderbird. Voor de meeste is dat al niet meer gebruikelijk want die maken alleen gebruik van webmail. De mailmerge maakt zelf rechtstreeks contact met de emailserver daar voor moet je eerst ApacheOffice goed instellen. Al met al worden mensen hier niet vrolijk van.
Voordat we verder gaan lijkt me dit een belangrijke stap om te overwegen.
Bij enig zoekwerk werd aangeraden om een database rapport te maken.
Het gebruik maken van mailmerge is wat anders dan het verzenden van documenten. Bij het verzenden van een document wordt gebruik gemaakt van de emailcilient op de computer zeg maar zoiets als thunderbird. Voor de meeste is dat al niet meer gebruikelijk want die maken alleen gebruik van webmail. De mailmerge maakt zelf rechtstreeks contact met de emailserver daar voor moet je eerst ApacheOffice goed instellen. Al met al worden mensen hier niet vrolijk van.
Voordat we verder gaan lijkt me dit een belangrijke stap om te overwegen.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
De bedoeling is dat er een document wordt geproduceerd met persoonlijke gegevens met de pasfoto erbij en dat dat kan worden afgedrukt. Er wordt dus niets via email verstuurd.
Met deze verduidelijking lijkt een database rapport nog het meest voor de hand liggend. Wanneer je ApacheOffice blijf gebruiken dan is het noodzakelijk om bij de extentie de rapportbuilder te downloaden. Wanneer je overstapt naar Libreoffice dan zit daar de zelfde rapportbuilder standaard in.
Ik denk dat je de problemen beter moet beschrijven. Een standaard brief is altijd een tekstdocument binnen ApacheOffice. Van een enkel document wordt voor ieder record een document gemaakt. Ik denk dat de foto het meeste problemen op levert zonder foto lijkt het mij gemakkelijk
Ik heb ondertussen ook met LibreOffice geprobeerd om een foto in een rapport te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik voel er ook er ook niet zoveel voor om mijn eigen systeem compleet onderuit te halen om wat te proberen.
Edit: Blijkbaar was er een bug in de versie van LibreOffice speciaal voor openSuse. Ik moest het volgende classpath toevoegen: "/usr/share/java/apache-commons-logging.jar" |
Alle persoonlijke gegevens zijn inderdaad makkelijk naar de standaard brief over te zetten, dat werkt echt perfect. Alleen afbeeldingen lukt mij (nog) niet....
Dank voor je antwoord, ik zal me verdiepen in de richting die je aangeeft. Hoop dat het lukt. Mocht er nog iemand een mooie tip voor me hebben dan houd ik me aanbevolen!
Dank voor je antwoord, ik zal me verdiepen in de richting die je aangeeft. Hoop dat het lukt. Mocht er nog iemand een mooie tip voor me hebben dan houd ik me aanbevolen!
Ik ben tot een goed resultaat gekomen met
ApacheOffice 4.2.0 en Oracle report Builder.
Het zal ook wel gaan met ApacheOffice 4.1.13.
Hier voor is waarschijnlijk Java 32 bits noodzakelijk.
ApacheOffice 4.2.0 en Oracle report Builder.
Het zal ook wel gaan met ApacheOffice 4.1.13.
Hier voor is waarschijnlijk Java 32 bits noodzakelijk.