Bronselectie bij scannen document

Bespreek de tekstverwerker
User5451

Bronselectie bij scannen document

Bericht door User5451 »

Tijdens het scannen van een document in Writer, heb ik het volgende probleem.
Ik selecteer in Writer, Invoegen-afbeeling-scannen-Bron selecteren.
Als ik "Bron Selcteren" selecteer krijg ik een lege pop-up te zien.
Op een andere computer krijg ik dan in de pop-up, mijn printer/scanner te zien, die ik dan selecteer en
dan de scan kan voortzetten.
Omdat ik geen bron kan selecteren, is het onmogelijk om verder te gaan met het scannen
van het document.
Bij "Printerinstellingen, zie ik dat Writer mijn printer/scanner wel ziet.
Waarom blijft de pop-up "Bronnen" leeg tijdens het scannen?
Openoffice v4.1.13
Besturingssysteem W11
RPG

Re: Bronselectie bij scannen document

Bericht door RPG »

User5451 schreef: di jan 31, 2023 7:08 pm Op een andere computer krijg ik dan in de pop-up, mijn printer/scanner te zien, die ik dan selecteer en
dan de scan kan voortzetten.
Wordt er op de andere computer ook gewerkt met ApacheOffice?

Ik heb nu net zelf een scanner aangesloten op mij computer om het een en ander te proberen. Na enig proberen kan ik constateren dat het werkt in ApacheOffice 4.1.14. Maar als ik er toch echt mee zou moeten werken dan zou ik kiezen voor een programma wat fijn werkt met een scanner daar al het werk in scannen en opslaan. Daarna Writer openen en ophalen wat ik nodig heb.

Op het Engelse Forum lees ik nog wel eens dat voor printers echt de fabrieks-drivers geïnstalleerd moeten worden aangezien ApacheOffice nog steeds 32 bits is. Het zou kunnen dat het met LibreOffice beter gaat aangezien daar meer ontwikkeling is.

Voor Linux, waar ik mee werk, is ApacheOffice wel in 64 bits maar voor Windows is dat er nog niet. LibreOffice is voor Windows ook in 64 bits.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
User5451

Bericht door User5451 »

Beste RPG
Dank voor je antwoord.
Jawel ook op andere computers werk in met ApacheOffice.
Voor zover ik kan zien, is de laatste versie 4.1.13 en deze heb ik geïnstalleerd.
Je gaat het niet geloven, maar toen ik vanochtend mijn systeem heb opgestart en
opnieuw probeerde een scan te maken, lukte het wel!
Ik zag mijn Brother printer/scanner nu wel in de pop-up (Bronnen) en na selectie kon ik mijn
scan maken.
Ik ga eens op het internet rondkijken naar een goed scanprogramma, zoals je aangaf en
overweeg inderdaad over te stappen naar LibreOffice, zoals je aanraadde.
Nogmaals dank.
Met vriendelijke groet.
Openoffice v4.1.13
Besturingssysteem W11
RPG

Bericht door RPG »

User5451 schreef: wo feb 01, 2023 12:39 pm Je gaat het niet geloven, maar toen ik vanochtend mijn systeem heb opgestart en
opnieuw probeerde een scan te maken, lukte het wel!
Dit is min of meer normaal gedrag zeker voor ApacheOffice maar ik denk ook voor LibreOffice. Als ik met een computer van iemand anders bezig ben voor het oplossen van problemen of het opnieuw installeren van iets dan herstart ik regelmatig het probleem gevende programma of de gehele computer. Het herstarten is vaak echt noodzakelijk. Ik weet ook wel dat het in deze tijd minder nodig is dan 20 jaar geleden.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Plaats reactie