Ik ben een nieuwe gebruiker van OO en heb hier voor steeds met Numbers en Pages gewerkt maar nu wil ik die files converteren naar OO.
Het volgende gebeurt, soms kan ik ze openen en soms niet maar wat er geopend wordt is niet om aan te zien alles staat door elkaar en stukken zijn er niet meer. Ik ben al geen wonder en moeilijke files heb ik er beslist niet bij maar ik snap het daarom ook niet. in die conversielijst staat volgens mij niets in met een extensie voor Numbers en Pages.
vriendelijke groet Wiel.
Numbers en Pages files converteren naar OO
Numbers en Pages files converteren naar OO
Openoffice 4.1.13 met macOS 12.6.3
Re: Numbers en Pages files converteren naar OO
Het omschakelen van naar een ander programma gaat niet altijd gemakkelijk. Als eerste stap is het verstandig om voor goede kopieën te zorgen.
Je heb nu blijkbaar gekozen voor ApacheOffice maar wanneer dat op problemen stuit is het misschien aan te raden om ook LibreOffice uit te proberen aangezien daar de afgelopen jaren wel ontwikkeling geweest is.
Bij het overschakelen lijkt mij in de eerste plaats belangrijk om de gegevens over te krijgen. Ik denk niet dat alle vormgeving lukt.
Ik neem aan dat de twee programma's een eigen opslag manier hebben meestal kenbaar aan de extensie. Wanneer ApacheOffice of LibreOffice dat niet goed kunnen lezen dan is het volgende te over wegen: Sla het document op met het programma Numbers of Page in een indeling die ook door ApacheOffice of LibreOffice gelezen kunnen worden. Het is mogelijk dat het beter gaat. Ik vermoed dat het mogelijk wel opgeslagen kan worden met Microsoft extensies. Heel mooi is het als het opgeslagen kan morden met ODF extensies. Met ODF extensie moet het waarschijnlijk gemakkelijk gaan.
Ook zou ik denken aan de mogelijk om de omvorming te laten lopen via Google programma's , Microsoft programma's of andere mogelijkheden.
Je heb nu blijkbaar gekozen voor ApacheOffice maar wanneer dat op problemen stuit is het misschien aan te raden om ook LibreOffice uit te proberen aangezien daar de afgelopen jaren wel ontwikkeling geweest is.
Bij het overschakelen lijkt mij in de eerste plaats belangrijk om de gegevens over te krijgen. Ik denk niet dat alle vormgeving lukt.
Ik neem aan dat de twee programma's een eigen opslag manier hebben meestal kenbaar aan de extensie. Wanneer ApacheOffice of LibreOffice dat niet goed kunnen lezen dan is het volgende te over wegen: Sla het document op met het programma Numbers of Page in een indeling die ook door ApacheOffice of LibreOffice gelezen kunnen worden. Het is mogelijk dat het beter gaat. Ik vermoed dat het mogelijk wel opgeslagen kan worden met Microsoft extensies. Heel mooi is het als het opgeslagen kan morden met ODF extensies. Met ODF extensie moet het waarschijnlijk gemakkelijk gaan.
Ook zou ik denken aan de mogelijk om de omvorming te laten lopen via Google programma's , Microsoft programma's of andere mogelijkheden.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Er is blijkbaar geen conversiefilter voor Numbers in OpenOffice en LibreOffice. En het zal er ook wel niet komen. Je kunt proberen je bestanden te converteren op de website https://products.aspose.app/cells/conve ... ers-to-ods - maar als er gevoelige informatie in staat, wil je dat misschien niet. Er zijn nog wat websites voor automatische conversie, zoals zamzar.com, maar het is altijd afwachten of de conversie goed gaat.
Ten slotte kan je, als je Numbers nog hebt, binnen Numbers al je bestanden opslaan als xls, een indeling die OpenOffice wel kan lezen.
Ten slotte kan je, als je Numbers nog hebt, binnen Numbers al je bestanden opslaan als xls, een indeling die OpenOffice wel kan lezen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Dankjewel ik ga er wat mee doen. Het is fijn om zo snel geholpen te woorden.
Met vriendelijke groet Wiel n
Met vriendelijke groet Wiel n
Openoffice 4.1.13 met macOS 12.6.3