[Opgelost] Hoe verwijder ik het vierkante puntjes raster

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Lucky-Ramses

[Opgelost] Hoe verwijder ik het vierkante puntjes raster

Bericht door Lucky-Ramses »

Hallo allemaal

Nieuw hier en met Open Office.
Ik gebruikte het al om van .doc pdf's te maken en .ods bestanden te lezen en te bewerken.
Maar door wijzigingen in Windows ben ik denk genoodzaakt om afscheid te nemen van Word2000.

Nu is mijn vraag als ik een nieuw tekst bestand open heb ik een wit blad maar met een raster van puntjes over de hele pagina, hoe zet ik dat uit?

Ik heb dat ook als ik een bestaande .doc open en vind dat verschrikkelijk lastig.
Als ik een .doc converteer naar een pdf bestand zie ik dat ook in de pdf in OO, maar niet als ik de pdf zelf open.

Ik hoop dat het begrijpelijk is wat ik bedoel, hoor graag hoe ik dit op kan lossen.

Grt ED
Laatst gewijzigd door floris v op do jul 25, 2024 5:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Open Office 4,1,15/ Windows 10.2
RPG

Re: Hoe verwijder ik het vierkante puntjes raster

Bericht door RPG »

Lucky-Ramses schreef: wo jul 24, 2024 11:40 pm Nu is mijn vraag als ik een nieuw tekst bestand open heb ik een wit blad maar met een raster van puntjes over de hele pagina, hoe zet ik dat uit?
Naar mijn idee wordt hiermee echt het zogenaamde Raster bedoeld. Het doel van dit raster is om een bestand goed vorm te kunnen geven. Voor zover ik nu weet worden de meeste instellingen hiervoor gedaan in het menu opties
menu --> Extra --> Opties

Kies daarna het onderdeel waarmee gewerkt wordt.
Kies daarna het sub-onderdeel: Raster
Daar is een een selectie vak voor het al of niet zichtbaar maken van het raster.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Lucky-Ramses

Re: Hoe verwijder ik het vierkante puntjes raster

Bericht door Lucky-Ramses »

Ja dat is het, en weg is het raster, je moet weten waar het zit.
Dankjewel.
Open Office 4,1,15/ Windows 10.2
Plaats reactie