Mijn organisatie heeft mij gevraagd een advies uit te brengen voor de keuze Open Office, dan wel MS Office.
Is er iemand die ervaringen heeft met een dergelijk advies. Wellicht kan een voorbeeld beschikbaar gesteld worden.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Open Office vs MS Office
Open Office vs MS Office
Open Office 3.2.0
Re: Open Office vs MS Office
Lastige vraag, ik zou hem eerder stellen op het veel drukkere Engelstalige forum, dat levert waarschijnlijk meer bruikbare reacties op. Eén tip: het hangt er een beetje vanaf of er veel bestanden moeten worden uitgewisseld met andere partijen die MS Office gebruiken. Vooral bij complexe documenten zie je namelijk wel verschil tussen de opmaak van een document in Word en in Writer, wat voor sommige mensen een onoverkomelijk probleem blijkt te zijn. Om precies dezelfde reden moet je intern geen half werk gaan leveren, dus iedereen MSO of iedereen OOo. Wat wel zou kunnen is een of een paar licenties voor MS Office nemen en daarop bestanden verwerken die naar relaties moeten die met MS Office werken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Je kan er moeilijk of makkelijk over doen, maar Microsoft Office is gewoon beter dan OpenOffice. Hier heb ik het dan wel over de Ultimatie Versie, dat ook de duurste versie is. Zit uw bedrijf dus ook ruim in het budget, dat zou ik Microsoft Office 2010 aanraden, en anders natuurlijk OpenOffice
OpenOffice 3.1 op Windows Vista/7
Office 2010 is beter dan OoO?? Voor zover ik weet, zit MSO 2010 momenteel nog altijd in testfase?? Er is in MSO 2010 een "sandbox" voorzien om onveilige (Lees: met een virus besmette) bestanden te openen. OoO is Open bron. Van zo'n troep heeft dit geen last. Bijgevolg: Op welke informatie is deze boude uitspraak gebaseerd?
Het is alvast niet op gebruikerservaring. U heeft soms geen last van een vooroordeel?
Het is alvast niet op gebruikerservaring. U heeft soms geen last van een vooroordeel?
Nou, zo'n sandbox voor besmette bestanden is misschien niet zo'n gek idee als er behalve dat virus nog iets van waarde in dat bestand staat. En OOo heeft nog altijd heel wat tekortkomingen, die juist voor zakelijke gebruikers vervelend kunnen zijn. Voor intensief zakelijk gebruik met veel ingewikkelde documenten is MS Office misschien wel beter dan OOo (en het geld is geen probleem, want je krijgt flink wat terug van de belasting), al is het maar omdat je de code van de macro's die daarvoor gemaakt zijn tenminste kunt lezen zonder hoofdpijn te krijgen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x