problemen met etiketten

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
f.j.stols

problemen met etiketten

Bericht door f.j.stols »

iedere keer als ik via Tekstdocumen> Bestand > Nieuw > naar etiketten ga blijkt daar àlle databases in te zitten. Ik wil echter een nieuwe etiketten-bladzijde openen. Wat doe ik verkeerd? Heb O.O. al eens gede-installeerd (revo-uninstaller) etc. maar het lukt mij niet.
Open Office 3.2 op Windows XP
RPG

Re: problemen met etiketten

Bericht door RPG »

Hallo

Kijk eens op de tutorial sectie van dit forum.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
f.j.stols

Bericht door f.j.stols »

mijn excuus dat ik dezelfde vraag 2 x stelde op verschillende momenten; kon mijn eerste draad aanvankelijk niet meer vinden. Nog een vraag: wáár kan ik de door jou genoemde tutorial-sectie vinden?
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Hier staan alle tutorials.

Voor beginners is het goed om deze te lezen. Speciaal om dat ze vaak meer duidelijk zijn.
Ik denk dat deze voor jouw belangrijk is.

Romke
f.j.stols

Bericht door f.j.stols »

In die tutorial lees ik o.a.: "Met de functie knop F4 kunnen de gegevensbronnen zichtbaar gemaakt worden en ook weer laten verdwijnen. " Die tut was trouwens heel duidelijk, waarvoor dank.
Want bij het openen van writer en vervolgens >bestand>nieuw>etiketten verschijnt ook meteen het lijstje van een aantal databasen bij mij.
Maar ik wil soms even geen lege etikettenbladzij met welke database dan ook, en dàt lukt mij niet.
Met de knop F4 richt ik niets uit. Dus: hoé krijg ik een lege en verder nog in te vullen etiketten-bladzij?
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik begrijp niet wat het probleem is. Dat komt mede doordat ik nooit etiketten maak.
f.j.stols schreef:Maar ik wil soms even geen lege etikettenbladzij met welke database dan ook, en dàt lukt mij niet.
Kun je hier een nadere uitleg over geven?

Romke
f.j.stols

Bericht door f.j.stols »

als ik de etikettenbladzij van een nieuw writerblad open zie ik:
Bijlagen
dus mèt database, maar ik wil 'm zonder
dus mèt database, maar ik wil 'm zonder
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik zou zeggen open dan een normale tekstverwerker.

Je wilt iets op een manier wat binnen OpenOffice.org niet kan. Ik begrijp niet wat je wilt en omschrijf eens wat je wilt?

Ik krijg het idee dat je een enkele label wilt maken. Ook dat moet met een database

Romke
f.j.stols

Bericht door f.j.stols »

ik probéér dus alsmaar een nieuwe writer-bladzijde te openen, en dan naar etiketten te gaan , en dan gewoon een lege etikettenbladzijde te starten . Dus niet een enkele label maken , maar hele A-4 bladzij waarop ik verschillende etiketten kan intikken.. Kennelijk start ik ergens verkeerd. Met "Word"heb ik geen enkel probleem, maar daar gaat iets mis met afdrukken van etiketten. sinds ik een nieuwe pc heb. Overigens kan ik wel een etiketten-bladzijde van Word openen met Writer, en dan gaat het correct afdrukken prima.
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Misschien heb je hier iets aan.

Maak gewoon etiketten. Op het moment dat je het laat printen dan niet naar de printer sturen maar naar een file. Deze file kun je misschien gebruiken om etiketten met de hand te maken. De gegevens die er in staan moet je dan wissen maar niet de frames die er in staan. Die geven prcies de ruimte aan.

Romke
f.j.stols

Bericht door f.j.stols »

tja, als ik in een writer etiketten bladzijde het eerste etiket invoer, en dan het tweede wil maken komt er een mededeling: "allen-lezen kan niet gewijzigd worden. Wijzigingen worden niet geaccepteerd".
Ik geef het op, en maak etiketten in Word die ik afdruk met O.O. Gaat prima. hartelijk dank voor het meedenken.
Plaats reactie