[Opgelost] Openingsscherm blijft opstarten
[Opgelost] Openingsscherm blijft opstarten
Beste,
Ik heb OO3.4 geïnstalleerd en het openingsscherm verschijnt iedere keer zodra de pc is opgestart. Ik heb rechtsonder bij het OO-icoontje al uitgevinkt dat OO bij systeemstart moet laden, maar toch doet het programma dit.
Hoe zet je dat uit s.v.p.?
Groet,
Charles
Ik heb OO3.4 geïnstalleerd en het openingsscherm verschijnt iedere keer zodra de pc is opgestart. Ik heb rechtsonder bij het OO-icoontje al uitgevinkt dat OO bij systeemstart moet laden, maar toch doet het programma dit.
Hoe zet je dat uit s.v.p.?
Groet,
Charles
OpenOffice 3.4 op Windows 7 64bit
Re: Openingsscherm blijft opstarten
Hallo
Ik weet niet of ik het goed begrijp maar mogelijk moet je de sneldstarter uitschakelen met behulp van het volgende:
Menu --> Extra --> Opties
Dan in de popup
OpenOffice.org uitbreiden door op een symbool te klikken.
dan in de het deel Gehugen / Memory
Links onderin staat een mogelijk heid tot het in / uitscahekelen van de snelstarter.
Het is mogelijk dat er in het menu opstarten ook nog iets staat. Maar ik ben geen windows gebruiker en kan daar niets over vertellen.
Ik heb ook even op het Engelse forum gezocht en vond dit:
http://user.services.openoffice.org/en/ ... =5&t=53944
Daar wordt gezegd dat het een fout is in AO3.4
Ik kan de daar geboden op lossing niet zelf proberen.
Romke
Ik weet niet of ik het goed begrijp maar mogelijk moet je de sneldstarter uitschakelen met behulp van het volgende:
Menu --> Extra --> Opties
Dan in de popup
OpenOffice.org uitbreiden door op een symbool te klikken.
dan in de het deel Gehugen / Memory
Links onderin staat een mogelijk heid tot het in / uitscahekelen van de snelstarter.
Het is mogelijk dat er in het menu opstarten ook nog iets staat. Maar ik ben geen windows gebruiker en kan daar niets over vertellen.
Ik heb ook even op het Engelse forum gezocht en vond dit:
http://user.services.openoffice.org/en/ ... =5&t=53944
Daar wordt gezegd dat het een fout is in AO3.4
Ik kan de daar geboden op lossing niet zelf proberen.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Hallo Romke,
Bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd wat er op het Engelse forum wordt aangeboden, maar dat werkt niet.
Voor wat betreft jouw advies: In het geheugendeel staat de snelstarter ook uitgeschakeld. Het enige dat ik nog kan bedenken is in Processen van Windows Taakbeheer. (Ik ben geen expert, maar heb daar -ooit- één keer eerder een bestandje van Adobe Photoshop moeten verwijderen dat met een soortgelijk probleem te maken had.)
In het betreffende rijtje staan twee OO bestanden: soffice.bin*32 en soffice.exe*32. Ik kan o.a. het proces beëindigen of de processtructuur beëindigen. Enig idee of hier iets mee zou moeten?
Groet,
Charles
Bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd wat er op het Engelse forum wordt aangeboden, maar dat werkt niet.
Voor wat betreft jouw advies: In het geheugendeel staat de snelstarter ook uitgeschakeld. Het enige dat ik nog kan bedenken is in Processen van Windows Taakbeheer. (Ik ben geen expert, maar heb daar -ooit- één keer eerder een bestandje van Adobe Photoshop moeten verwijderen dat met een soortgelijk probleem te maken had.)
In het betreffende rijtje staan twee OO bestanden: soffice.bin*32 en soffice.exe*32. Ik kan o.a. het proces beëindigen of de processtructuur beëindigen. Enig idee of hier iets mee zou moeten?
Groet,
Charles
Hallo
Als je OOo wilt uitschakelen moet je mogelijk beide uitschakelen. Ik zou zeggen: gewoon proberen.
Romke
Als je OOo wilt uitschakelen moet je mogelijk beide uitschakelen. Ik zou zeggen: gewoon proberen.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Helaas, geprobeerd en haalt niets uit... Blijkbaar wachten op een update?
Ik zou zeggen: opnieuw installeren, aangepaste installatie kiezen en de snelstarter niet installeren. Je hebt hem niet meer nodig aangezien OOo tegenwoordig snel genoeg opstart.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Er is een handige tool (Autoruns) die inzichtelijk maakt welke programma allemaal automatisch gestart worden, ook de 'verborgen' programma's. Je kunt met een vinkje het opstarten (de)blokkeren. Je moet natuurlijk e.e.a. wel met verstand van zaken gebruiken, maar in dit geval kun je makkelijk nakijken waar die extra AOO programma's staan. Ik weet alleen niet of dit programma ook kan kijken in de profielen van andere Windows gebruikers, als dat niet zo is moet je het programma draaien vanuit elke profiel. Je kunt het hier vinden (het tegenwoordig een onderdeel van Microsoft)
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb voor een nieuwe installatie gekozen: probleem opgelost, bedankt.
Vriendelijke groet,
Charles
Vriendelijke groet,
Charles