In onze thaiboxclub ben ik aangesteld om een beetje de administratie op orde te zetten.
Dat wil zeggen ledenlijsten maken, mailings doen en opvolgen, maar ook de individuele verzekering van de leden bijhouden.
De bedoeling is vb Jan Janssens verzekerd is op 30/082012 voor de duurtijd van 1 jaar. Nu is de bedoeling dat ik een melding krijg één maand voor het verstrijken van zijn verzekering in juli 2013.
Hoe kan ik dat oplossen als ik alle leden met naam en allerlei info, alsook de datum van hun inschrijving van de verzekering in een lijst zet, zodanig dat ik niet steeds alle dagen die lijst moet overlopen maar automatisch word verwittigd wanneer er iemand is waarvan de verzekring bijna is verlopen?
Alvast bedankt voor de hulp!
groetjes Parafix
Automatich verwittigd worden
Automatich verwittigd worden
OpenOffice 3.1 op Windows Vista
Re: Automatich verwittigd worden
Hallo
De vraag is duidelijk voor zover je om schrijft wat je doet. Maar het zou kunnen zin dat je alles nog op papier bijhoudt en dan kan OpenOffice weinig voor je doen. In het geval je het met een spreadsheet doet dan kan het volgende misschien helpen.
Maak een database van je spreadsheet en dan kan een query je mogelijk helpen. Je de volgende query moeten aanpassen aan je spreadsheet.
Ik weet niet of het volkomen automatisch kan maar het zal wel verbeterd kunnen worden.
Romke
De vraag is duidelijk voor zover je om schrijft wat je doet. Maar het zou kunnen zin dat je alles nog op papier bijhoudt en dan kan OpenOffice weinig voor je doen. In het geval je het met een spreadsheet doet dan kan het volgende misschien helpen.
Maak een database van je spreadsheet en dan kan een query je mogelijk helpen. Je de volgende query moeten aanpassen aan je spreadsheet.
Code: Selecteer alles
SELECT "Naam", "Begin", "Einde" FROM "DatumProef" where round(NOW( )-"Einde") = 85
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Als u werkt met een rekenblad, kan u gebruik maken van voorwaardelijke opmaak? Iemand die minder dan een maand verzekerd is, komt dan in het rood te staan? In het voorbeeld komt enkel de datum in het rood, maar u kan de gehele rij laten rood verkleuren?
- Bijlagen
-
- Voorbeeld_voorwaardelijke_opmaak_2.ods
- (8.17 KiB) 182 keer gedownload
Bedankt Johan en RPG voor jullie antwoord.
Ik ga beide ideën uitproberen.
groetjes Paul
Ik ga beide ideën uitproberen.
groetjes Paul
OpenOffice 3.1 op Windows Vista