Ik werk al een tijd met gemak met Open Office, maar vandaag is er een functie (per ongeluk) aangezet, en ik heb geen idee wat ik er mee aanmoet.
Volgens mij zit OO in een of andere beveiligde modus oid. en ik heb geen idee hoe ik daar uit kom.
Wat is er dan zo raar? Nou:
- Teksten kan ik niet verwijderen, als ik ze selecteer en backspace, of gewoon backspace, wordt enkel de kleur van tekst veranderd (naar het bruin) en doorgestreept.
- Oude wijzgingen in het document worden in het blauw weergegeven, en zijn ook niet van kleur te veranderen.
DIt is vrij lastig, omdat ik al op 60 pagina's in mijn afstudeerdocument zit, en geen zin heb om alle opmaak opnieuw toe te passen.
Het document is van "oorsprong" een WORD-doc. wat ik heb geopend en bewerkt in Open Office (misschien heeft dat er mee te maken?).
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
[Opgelost]Open Office markeert i.p.v. verwijdert teksten
-
[Opgelost]Open Office markeert i.p.v. verwijdert teksten
Laatst gewijzigd door RPG op wo okt 24, 2012 11:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangegeven als opgelost
Reden: Aangegeven als opgelost
Een shiny Mac OSX 10.7.4 met daarop Open Office 3.3.0.
Re: Open Office markeert i.p.v. verwijdert teksten
Hello
Het is voor mij ook niet zo duidelijk wat je probleem is. Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een correctie mode.
Je kunt het uitproberen met.
menu --> Bewerken --> Wijzigingen --> Hier moet je iets kiezen
Ik weet niet wat de invloed is dat het document van oorsprong een doc bestand is.
Romke
Het is voor mij ook niet zo duidelijk wat je probleem is. Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met een correctie mode.
Je kunt het uitproberen met.
menu --> Bewerken --> Wijzigingen --> Hier moet je iets kiezen
Ik weet niet wat de invloed is dat het document van oorsprong een doc bestand is.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
RPG slaat de spijker op zijn kop, per ongeluk is wijzigingen bijhouden aangezet - de wijzigingen worden uitgevoerd maar ook gelogd. Er zijn grofweg twee opties waar je rekening mee moet houden: je kunt de wijzigingen bijhouden maar niet op scherm tonen of bijhouden en op scherm tonen - wijzigingen bijhouden heeft eigenlijk alleen zin als je een tekst van iemand anders bewerkt of als je met een paar mensen aan een document werkt - dan kan iedereen steeds zien wie wat veranderd heeft. Bij Bewerken - Wijzigingen - Accepteren of annuleren kun je in één keer alle gemarkeerde wijzigingen accepteren, de markeringen verdwijnen dan vanzelf.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
-
Super dat ik daar zelf niet op ben gekomen!
Dank!
Dank!
Een shiny Mac OSX 10.7.4 met daarop Open Office 3.3.0.