heb onlangs apache open office nl 3.4.1 voor windows xp op de computer gezet
sinds die tijd heb ik bij het openen van calc en writer een soort raster / pixels wat zich ook
uitstrekt tot de taakbalk (moeilijk meer te lezen) en de knoppen op het blad
(min / vergroten verkleinen / x ) en het gehele bureaublad wat onder cal en writer te zien zijn
de inhoud zelf kan normaal gebruikt worden en heeft dit raster en/of pixels ?? niet
sluit ik open office af, dan verdwijnen deze pixels op het bureaublad ook weer
heb ook als verschillende malen open office er weer af gehaald en opnieuw weer opgezet
maar niets helpt daarbij
wanneer ik een brief o.i.d. op een usb stick zet en dat op een andere computer zet is alles normaal
ik kan het niet vinden wat hier aan de hand is
plotseling raster pixels bij 3.4.1
plotseling raster pixels bij 3.4.1
apache open office nl windows xp 3.4.1
Re: plotseling raster pixels bij 3.4.1
Hallo
Raster of grid
De vraag heeft betrekking op het raster van een document.
Er zijn twee mogelijkheden om het te regelen. Met
menu --> Extra --> Opties
en dan onder
OpenOffice Writer --> Raster --> Raster zichtbaar
Een andere mogelijkheid is.
Op de toolbar voor Formulier ontwerp is een knop voor het al of niet tonen van het raster.
Globaal of niet
Ik weet niet in hoeverre de verandering alleen betrekking heeft op het huidige document of op alle documenten.
Raster
In het genoemde tabblad laat zich nog wat meer veranderen namelijk:
a: Vangen aan het raster.
b: De grote van het raster.
c: Onderverdeling van de grote van het raster.
d: Synchroniseren van het raster
Het lukt mij niet om dit goed te beschrijven. Bovendien staat het goed omschreven in de help file. Ik denk dat het goed is om de helpfile hier omtrent te lezen om een idee te krijgen hoe dit te gebruiken.
Het raster kan goed gebruikt worden om iets vorm te geven op het scherm. Men dient een goede raster maat te kiezen in combinatie met de onderverdeling.
Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profielvernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.
Romke
Raster of grid
De vraag heeft betrekking op het raster van een document.
Er zijn twee mogelijkheden om het te regelen. Met
menu --> Extra --> Opties
en dan onder
OpenOffice Writer --> Raster --> Raster zichtbaar
Een andere mogelijkheid is.
Op de toolbar voor Formulier ontwerp is een knop voor het al of niet tonen van het raster.
Globaal of niet
Ik weet niet in hoeverre de verandering alleen betrekking heeft op het huidige document of op alle documenten.
Raster
In het genoemde tabblad laat zich nog wat meer veranderen namelijk:
a: Vangen aan het raster.
b: De grote van het raster.
c: Onderverdeling van de grote van het raster.
d: Synchroniseren van het raster
Het lukt mij niet om dit goed te beschrijven. Bovendien staat het goed omschreven in de help file. Ik denk dat het goed is om de helpfile hier omtrent te lezen om een idee te krijgen hoe dit te gebruiken.
Het raster kan goed gebruikt worden om iets vorm te geven op het scherm. Men dient een goede raster maat te kiezen in combinatie met de onderverdeling.
Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profielvernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
ben misschien niet helemaal duidelijk geweest want met templates o.i.d. heeft het niets te maken dus ik geef het nogmaals op:
heb in 2012 naar tevredenheid open office 3.3 gebruikt en eind 2012 heb ik een upodate gemaakt naar 3.4.1. echter direct na die tijd kreeg ik wanneer ik open office opende bij alle onderdelen writer, calc, draw enz. een soort kleine vierkantjes naar mijn idee een soort raster en of pixel rondom het geopende document en op het gehele bureaublad van windows xp
op de taakbalk onderop dit bureaublad zijn vanaf start tot helemaal naar rechts een blauw-wit-groene strepen te zien waarbij deze startbalk moeilijk meer te lezen valt. Ook op het geopende open office document zijn het - (min) + (plus ) en het x (kruisje) nauwelijks te zien.
Ik heb open office al verschillende keren volledig weer van de computer gehaald en opnieuw geinstalleerd ook de Engelse versie maar niets helpt
Andere programma's (zoals microsoft office 2007, explorer , outlook enz. ) hebben deze moeilijkheden niet wanneer ik ze open ( zonder open office te hebben geopend )
Hoop dat ik nu duidelijker ben geweest
Heinrich
heb in 2012 naar tevredenheid open office 3.3 gebruikt en eind 2012 heb ik een upodate gemaakt naar 3.4.1. echter direct na die tijd kreeg ik wanneer ik open office opende bij alle onderdelen writer, calc, draw enz. een soort kleine vierkantjes naar mijn idee een soort raster en of pixel rondom het geopende document en op het gehele bureaublad van windows xp
op de taakbalk onderop dit bureaublad zijn vanaf start tot helemaal naar rechts een blauw-wit-groene strepen te zien waarbij deze startbalk moeilijk meer te lezen valt. Ook op het geopende open office document zijn het - (min) + (plus ) en het x (kruisje) nauwelijks te zien.
Ik heb open office al verschillende keren volledig weer van de computer gehaald en opnieuw geinstalleerd ook de Engelse versie maar niets helpt
Andere programma's (zoals microsoft office 2007, explorer , outlook enz. ) hebben deze moeilijkheden niet wanneer ik ze open ( zonder open office te hebben geopend )
Hoop dat ik nu duidelijker ben geweest
Heinrich
1 Probeer eens uw gebruikersprofiel te vernieuwen.
2 Mocht dit niet helpen, dan graag een schreen-shot als bijlage toevoegen.
2 Mocht dit niet helpen, dan graag een schreen-shot als bijlage toevoegen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Hallo
Romke
Je was duidelijk.heinrich schreef:ben misschien niet helemaal duidelijk geweest
Inderdaad.heinrich schreef:want met templates o.i.d. heeft het niets te maken
Dit is nog niet eerder aan de orde geweest. Doe eerst een poging om het raster weg te krijgen. Misschien wordt dit dan ook op gelost.heinrich schreef:Ook op het geopende open office document zijn het - (min) + (plus ) en het x (kruisje) nauwelijks te zie
Wat schreef ik hierover!heinrich schreef:Ik heb open office al verschillende keren volledig weer van de computer gehaald en opnieuw geinstalleerd ook de Engelse versie maar niets helpt
Het is ook een probleem van OOo.heinrich schreef:Andere programma's (zoals microsoft office 2007, explorer , outlook enz. ) hebben deze moeilijkheden niet wanneer ik ze open ( zonder open office te hebben geopend )
Heb je de aan geboden op lossingen geprobeerd? Zoals nu met meer nadruk vervangen van user profiel!heinrich schreef:maar niets helpt
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
wat ik wel zie is dat na installatie van open office de instellingen van het beeldscherm
automatisch gewijzigd worden van 32 bits naar 8 bits waarna alles is voorzien van deze kleine vierkantjes als ik dan dit weer terugbreng naar 32 , dan is alleen open office nog maar voorzien van vierkantjes met ook het bureaublad
voor het wijzigen van ht daderprofiel kom ik zo snel mogelijk op terug heb even andere verplichtingen
heinrich
automatisch gewijzigd worden van 32 bits naar 8 bits waarna alles is voorzien van deze kleine vierkantjes als ik dan dit weer terugbreng naar 32 , dan is alleen open office nog maar voorzien van vierkantjes met ook het bureaublad
voor het wijzigen van ht daderprofiel kom ik zo snel mogelijk op terug heb even andere verplichtingen
heinrich
heren,
bedankt voor jullie inspanningen
heb ze nog niet allemaal gebruikt, maar ik denk dat ik zelf grotendeels
de oplossing gevonden heb
de volgende : eigenschappen van het beeldscherm, instellingen, kleurkwaliteit zetten op 16 of 32 bits, toepassen
daarna de schermbeveiliging in mijn geval op windows xp zetten en dat moet dan gelijk zijn aan "thema's"
dan is het weliswaar nog steeds dat indien je open office opent de vierkante blokjes op het scherm komen
met de taakbalk vanaf start helemaal naar rechts uitgevoerd in blauw/witte strepen
Echter nadat open office zich daadwerkelijk opent verdijnen nu de vierkante blokjes (pixels?, raster? ) en
de streperige balk onderaan het bureaublad.
waarom zich dat nu nog voordoet weet ik nog niet maar ik zoek zelf ook nog verder en laat het weten als
ik het gevonden heb. Mocht iemand weten wat daadwerkelijk de oorzaak is, dan houd ik mij aanbevolen
vr gr
heinrich
bedankt voor jullie inspanningen
heb ze nog niet allemaal gebruikt, maar ik denk dat ik zelf grotendeels
de oplossing gevonden heb
de volgende : eigenschappen van het beeldscherm, instellingen, kleurkwaliteit zetten op 16 of 32 bits, toepassen
daarna de schermbeveiliging in mijn geval op windows xp zetten en dat moet dan gelijk zijn aan "thema's"
dan is het weliswaar nog steeds dat indien je open office opent de vierkante blokjes op het scherm komen
met de taakbalk vanaf start helemaal naar rechts uitgevoerd in blauw/witte strepen
Echter nadat open office zich daadwerkelijk opent verdijnen nu de vierkante blokjes (pixels?, raster? ) en
de streperige balk onderaan het bureaublad.
waarom zich dat nu nog voordoet weet ik nog niet maar ik zoek zelf ook nog verder en laat het weten als
ik het gevonden heb. Mocht iemand weten wat daadwerkelijk de oorzaak is, dan houd ik mij aanbevolen
vr gr
heinrich