Beste,
het was de bedoeling dat ik een tekstbestand (deel van mijn thesis ) van mijn harde schijf naar een usb-stick zou kopiëren. Op de usb stick stond al een eerdere versie van het bestand met dezelfde naam. Ik heb per ongeluk de twee vensters met mekaar verwisseld en het ene bestand gesleept van de stick naar mijn harde schijf (terwijl het net de tegenovergestelde richting zou moeten geweest zijn). Nu zit ik met die eerdere versie van het oorspronkelijk bestand. Mijn vraag is dan heel simpel, kan ik de recentere versie terug ophalen en hoe doe ik dat dan precies?
Alvast bedankt voor jullie hulp,
mvg,
Dimitri11
Bestand herstellen na foutief kopiëren
Bestand herstellen na foutief kopiëren
Apache Open Office 3 op windows 8 (64 bit)
Re: Bestand herstellen na foutief kopiëren
Hallo
Mogelijke Backup
OOo maakt backups die soms bewaard worden in een sub-map waar de gebruikers gegevens van OOo bewaard worden
Je kunt de plaats van die map vinden door middel van
menu --> Extra -- opties
daarna onder OpenOffice --> Paden
Kijk dan naar reserve kopieen of backups.
Ik verwacht niet dat je het terug kunt vinden maar je kunt altijd kijken in de map voor backups. Zorg voor belangrijke files altijd dat je meerdere backups heb. Hiervoor zijn verschillende manieren:
A) Bewaar het zelfde bestand altijd met een iets hoger nummer.
scriptie01
scripetie02
scriptie??
B) Stuur een bestand naar je zelf als email bijlage. In dit geval mag zelfs de computer met harde-schijf vernietigd worden zonder veel problemen voor het bestand als de email tenminste niet op de computer wordt opgeslagen.
Romke
Mogelijke Backup
OOo maakt backups die soms bewaard worden in een sub-map waar de gebruikers gegevens van OOo bewaard worden
Je kunt de plaats van die map vinden door middel van
menu --> Extra -- opties
daarna onder OpenOffice --> Paden
Kijk dan naar reserve kopieen of backups.
Ik verwacht niet dat je het terug kunt vinden maar je kunt altijd kijken in de map voor backups. Zorg voor belangrijke files altijd dat je meerdere backups heb. Hiervoor zijn verschillende manieren:
A) Bewaar het zelfde bestand altijd met een iets hoger nummer.
scriptie01
scripetie02
scriptie??
B) Stuur een bestand naar je zelf als email bijlage. In dit geval mag zelfs de computer met harde-schijf vernietigd worden zonder veel problemen voor het bestand als de email tenminste niet op de computer wordt opgeslagen.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6