[Opgelost] Selectievakje/Vinkvakje
[Opgelost] Selectievakje/Vinkvakje
Hallo samen,Mijn probleem is op een tekstdocument selectie-/aankruisvakjes aan te brengen.Ik werk met Open Office 4.0.0.
Ondertussen heb ik meermaals d.m.v. "Beeld/Werkbalken/ formulierontwerp aanvinken" ,beneden van het blad een markeerveld tevoorschijn gebracht,maar een selectievakje kan ik niet vinden.
Kan mij geholpen worden?
HG!
Ondertussen heb ik meermaals d.m.v. "Beeld/Werkbalken/ formulierontwerp aanvinken" ,beneden van het blad een markeerveld tevoorschijn gebracht,maar een selectievakje kan ik niet vinden.
Kan mij geholpen worden?
HG!
Laatst gewijzigd door floris v op za nov 16, 2013 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als Opgelost gemarkeerd
Reden: Als Opgelost gemarkeerd
Open Office 3.3 op Windows Vista
Re: Selectievakje/Vinkvakje
Daarvoor moet je een vinkje zetten bij Beeld - Werkbalken - Besturingselementen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Prachtig Floris V.Dat keuze rondje bevalt mij uitstekend,maar hoe krijg ik deze op mijn document?floris v schreef:Daarvoor moet je een vinkje zetten bij Beeld - Werkbalken - Besturingselementen.
Aanklikken, dan net zoals bij tekenobjecten er een rechthoek mee tekenen. Daarna rechtsklikken en Besturingselement kiezen om de eigenschappen aan te kunnen passen.
Heel mooi.Eèn vakje lukte ook.Toen werd het weer een wirwar.Rechtsklikken en besturingselement kiezen om de eigenschappen aan te passen begrijp ik niet.floris v schreef:Aanklikken, dan net zoals bij tekenobjecten er een rechthoek mee tekenen. Daarna rechtsklikken en Besturingselement kiezen om de eigenschappen aan te kunnen passen.
Wanneer bijv.het keuzevakje op z'n plaats is en rechtsklik het besturingselement vrijgeeft weet ik niet wat ik aanpassen zal.Ik wil gewoon een vakje ,dat verder niet persè nog nut moet hebben,maar het moet er wel staan.Ik hoop ,dat ik niet lastig wordt,maar ik ben toch wel dichter bij het doel gekomen.Als jij mij nu nog kan vertellen wat ik aan moet passen ,dat het vakje blijft staan op het toekomstige formulier ,ben ik helemaal gelukkig.Het mooiste zou natuurlijk wel zijn ,dat de toekomstige documentontvanger per E-mail vinkjes zou kunnen zetten.
Bij voorbaat dank.
Er moet toch een tekst bij staan die aangeeft waarom je een vinkje in dat vakje zou zetten? Die zet je in het blok met het keuzevakje, niet in de gewone tekst. Dubbelklik op het element Keuzevakje en verander de tekst in het vak Titel in wat je maar wil. Speel met de andere instellingen - lettertype enz om een idee te krijgen van hoe de interface werkt.
Als je wil dat iemand adners daadwerkelijk iets aan kan kruisen, moet je het bestand opslaan in de odt-indeling, niet als Word-bestand en ik weet niet zeker of het bij conversie naar PDF wel helemaal goed gaat, maar dat is te proberen, dan moet je waarschijnlijk daar met de instellingen aan de slag (opslaan als PDF-formulier misschien).
Als je wil dat iemand adners daadwerkelijk iets aan kan kruisen, moet je het bestand opslaan in de odt-indeling, niet als Word-bestand en ik weet niet zeker of het bij conversie naar PDF wel helemaal goed gaat, maar dat is te proberen, dan moet je waarschijnlijk daar met de instellingen aan de slag (opslaan als PDF-formulier misschien).
Het is tevredenstellend gelukt.Hartelijk bedankt!De vakjes staan er en kunnen zelfs aangevinkt worden.Het is een Helpdesk-PDF-formulier uit het duits vertaald.Ik moet het als odt- of odf document versturen.Omnoemen naar PDF is mislukt.Schijnt niet mogelijk te zijn.Hier volgt een slechte kopie van het formulier:floris v schreef:Er moet toch een tekst bij staan die aangeeft waarom je een vinkje in dat vakje zou zetten? Die zet je in het blok met het keuzevakje, niet in de gewone tekst. Dubbelklik op het element Keuzevakje en verander de tekst in het vak Titel in wat je maar wil. Speel met de andere instellingen - lettertype enz om een idee te krijgen van hoe de interface werkt.
Nu omschrijft u uw probleem PRECIES en zonder lastig vulcommentaar:
Hier kunt u er wild over speculieren,waar het addertje onder het gras zou kunnen liggen:
_________________________________________________________ Hoe belangrijk is het probleem?
Een vraag van leven en dood Extreem belangrijk
Ongelofelijk belangrijk Absoluut belangrijk
Hoe belangrijk is het probleem werkelijk?
Onbelangrijk Niet echt belangrijk
Volkomen onbelangrijk Kan tot overmorgen wachten
Wat is het voor een probleem?
Ik heb er geen verstand van De computer doet het niet
Hij is crashed Het gaat maar niet
Eigenlijk heb ik er nooit geen verstand van gehad Hij ruikt zo zeldzaam
Is de computer aan de stroomverzorging aangesloten?
Ja Neen
Is de computer ingeschakeld?
Ja Neen
Het beeldscherm ook?
Ja Neen
Hebt u geprobeerd het probleem zelf op te lossen?
Ja Toch,ja
Werd het daardoor erger?
Ja
Heeft een vriend,die“alles van computers“weet,
geprobeerd,het probleem op te lossen?
Ja Neen
Werd het daardoor nog veel erger?
Ja
Heeft u de handleiding gelezen?
Jazeker Ja
Weest u eerlijk?Heeft u het handboek werkelijk gelezen?
Misschien Neen
Neen,maar mijn vriendin heeft het gelezen. Ja,de omslag
Wat heeft u aan de computer gedaan als het probleem optrad?
Als u „niets“ geantwoordt heeft,verklaart u a.u.b.,waarom
de computer ingeschakeld is:
Geeft de klok op u VCR een blinkende 12:00?
Ja Neen
Wanneer ja:Wat is een VCR?
Wie heeft u als neutrale getuige voor uw probleem?
Heeft u eigenlijk ergens een electronisch apparaat,dat probleemloos functioneert?
Neen
Heeft u iemand,die men de schuld toewijzen kan,wanneer blijkt,dat u het probleem zelf veroorzaakt heeft?
Zeker Verdomme,nee
Wanneer „neen“:Bent u zeker,dat u zich het probleem niet
voorstelt?
Neen Als ik er goed over nadenk....
Heeft u de computer een krachtige klap verkocht?
Ja Niet in de laatste 3 minuten
Heeft u vertrouwen in uw computer-expert?
Neen
Laatste en beslissende vraag:
Bent u een vrouw?
Ja Neen
soms
Nogmaals bedankt Floris V
anton
anton schreef:Nog iets interessants te vermelden:Nadat ik het ODF document naar Anton\Appdata\Local \Email provider\Identities\Message store\Attachements transporteerde om op te bewaren en de vraag :Er bestaat reeds een document met deze naam beantwoordde met :vervangen, was het plotseling een PPS.floris v schreef:Er moet toch een tekst bij staan die aangeeft waarom je een vinkje in dat vakje zou zetten? Die zet je in het blok met het keuzevakje, niet in de gewone tekst. Dubbelklik op het element Keuzevakje en verander de tekst in het vak Titel in wat je maar wil. Speel met de andere instellingen - lettertype enz om een idee te krijgen van hoe de interface werkt.
Groeten
Anton
Het is tevredenstellend gelukt.Hartelijk bedankt!De vakjes staan er en kunnen zelfs aangevinkt worden.Het is een Helpdesk-PDF-formulier uit het duits vertaald.Ik moet het als odt- of odf document versturen.Omnoemen naar PDF is mislukt.Schijnt niet mogelijk te zijn.Hier volgt een slechte kopie van het formulier:
Nu omschrijft u uw probleem PRECIES en zonder lastig vulcommentaar:
Hier kunt u er wild over speculieren,waar het addertje onder het gras zou kunnen liggen:
_________________________________________________________ Hoe belangrijk is het probleem?
Een vraag van leven en dood Extreem belangrijk
Ongelofelijk belangrijk Absoluut belangrijk
Hoe belangrijk is het probleem werkelijk?
Onbelangrijk Niet echt belangrijk
Volkomen onbelangrijk Kan tot overmorgen wachten
Wat is het voor een probleem?
Ik heb er geen verstand van De computer doet het niet
Hij is crashed Het gaat maar niet
Eigenlijk heb ik er nooit geen verstand van gehad Hij ruikt zo zeldzaam
Is de computer aan de stroomverzorging aangesloten?
Ja Neen
Is de computer ingeschakeld?
Ja Neen
Het beeldscherm ook?
Ja Neen
Hebt u geprobeerd het probleem zelf op te lossen?
Ja Toch,ja
Werd het daardoor erger?
Ja
Heeft een vriend,die“alles van computers“weet,
geprobeerd,het probleem op te lossen?
Ja Neen
Werd het daardoor nog veel erger?
Ja
Heeft u de handleiding gelezen?
Jazeker Ja
Weest u eerlijk?Heeft u het handboek werkelijk gelezen?
Misschien Neen
Neen,maar mijn vriendin heeft het gelezen. Ja,de omslag
Wat heeft u aan de computer gedaan als het probleem optrad?
Als u „niets“ geantwoordt heeft,verklaart u a.u.b.,waarom
de computer ingeschakeld is:
Geeft de klok op u VCR een blinkende 12:00?
Ja Neen
Wanneer ja:Wat is een VCR?
Wie heeft u als neutrale getuige voor uw probleem?
Heeft u eigenlijk ergens een electronisch apparaat,dat probleemloos functioneert?
Neen
Heeft u iemand,die men de schuld toewijzen kan,wanneer blijkt,dat u het probleem zelf veroorzaakt heeft?
Zeker Verdomme,nee
Wanneer „neen“:Bent u zeker,dat u zich het probleem niet
voorstelt?
Neen Als ik er goed over nadenk....
Heeft u de computer een krachtige klap verkocht?
Ja Niet in de laatste 3 minuten
Heeft u vertrouwen in uw computer-expert?
Neen
Laatste en beslissende vraag:
Bent u een vrouw?
Ja Neen
soms
Nogmaals bedankt Floris V
anton