spellingscontrole niet actief
-
spellingscontrole niet actief
Ik krijg geen aanduiding van foutieve woorden. De spellingscontrole werkt hoogstens voor selecties, maar zonder aanduiding van foutieve woorden. Spellingscontrole 'voor alinea' en 'voor alle tekst' kan ik niet aanvinken. Als ik spellingscontrole wil toepassen krijg ik de spellingscontrole popup zonder dat een taal is ingesteld. Dit is niet mogelijk door een kleine popup. Als die sluit, sluit ook heel de grotere popup.
De directory '(...)/share/dict/ooo' bestaat niet.
'nl_NL.dic' en 'nl_NL.aff' waren al geïnstalleerd maar zitten in (...)\share/uno_packages/cache/uno_packages/48.tmp_/dict-nl.oxt
'dictionary.lst' kan ik niet vinden.
(OpenOffice 3.2.1)
De directory '(...)/share/dict/ooo' bestaat niet.
'nl_NL.dic' en 'nl_NL.aff' waren al geïnstalleerd maar zitten in (...)\share/uno_packages/cache/uno_packages/48.tmp_/dict-nl.oxt
'dictionary.lst' kan ik niet vinden.
(OpenOffice 3.2.1)
windows xp / Openoffice.org 3.1.1
Re: spellingscontrole niet actief
Heb je deze probleemoplosser al geprobeerd?
Bij mij ook niet, maar de spellingcontrole loopt als een tierelier. Er is iets anders aan de hand. Is het bestand gemaakt door in Windows Verkenner een nieuw OOo-bestand te laten maken? In dat geval is er geen taal ingesteld. Je moet dan in het alinea-opmaakprofiel Standaard Nederlands instellen bij Taal. Als er iets anders mis is, geef dat dan zo nauwkeurig mogelijk aan.De directory '(...)/share/dict/ooo' bestaat niet.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Een 'grappig' verschil: Als ik OoO open en een nieuw bestand aanmaak, is de spellingscontrole OK. Als ik een bestand door Windows aan laat maken, is het document altijd standaard op "Duits" ingesteld. Het betreft een laptop (Acer Aspire 93xx) met Nederlandse Vista en alle variabelen staan op Nederlands (behalve dan het "Verenigde Staten" toetsenbord natuurlijk).
Weet iemand waar Vista, dan wel OoO in dit geval de taal vandaan haalt? Acer heeft zelf wat programma's op de laptop staan (power management etc.) die ook slecht vertaald zijn (vanuit het Duits). Ik vermoed dat er ergens in het register een vlaggetje op "Duits" staat.
Weet iemand waar Vista, dan wel OoO in dit geval de taal vandaan haalt? Acer heeft zelf wat programma's op de laptop staan (power management etc.) die ook slecht vertaald zijn (vanuit het Duits). Ik vermoed dat er ergens in het register een vlaggetje op "Duits" staat.
Windows XP, Vista, 7
OoO 3.3
OoO 3.3
Als je in Windows Verkenner een nieuw bestand aanmaakt, gaat dat niet helemaal goed, er zijn al heel wat klachten over voorbij gekomen. Ik weet niet meer of het aan OOo ligt of aan Windows, maar als iets niet werkt, zou ik het gewoon niet gebruiken.
Ik sluit mij aan bij de niet werkende spellingcontrole, in mijn geval, ik verzend en ontvang e-mail in Outlook Express, sinds ik OOo een paar dagen gebruik werkt de spellingcontrole in mijn e-mail niet meer, als ik op de spellingcontrole klik verschijnt er een melding van Windows Installer dat er een installatie wordt voorbereid, dat annuleer ik. Voor de goede orde, ik heb MS-Office XP Pro verwijderd nadat ik OOo heb geïnstalleerd, ik vraag mij nu af of dit wel verstandig was.
Ik heb op de OOo site gezocht en dacht bij Extensies de oplossing gevonden te hebben, klik ik dit aan dan krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven..........
Iemand een idee? alvast bedankt
Frank
Ik heb op de OOo site gezocht en dacht bij Extensies de oplossing gevonden te hebben, klik ik dit aan dan krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven..........
Iemand een idee? alvast bedankt
Frank
OpenOffice 3.3 op Windows XP
Outlook is van Microsoft, en reken er maar op dat de spellingcontrole van Outlook leunt op MS Office en zeer beslist niet op OOo. Thunderbird heeft een eigen module voor spellingcontrole, overigens grotendeels hetzelfde als die van OOo (hetzelfde woordenboekbestand, maar verschillende regels voor bepaalde situaties).
Hartelijk dan voor deze snelle respons Floris, het is duidelijk. Is de oplossing het installeren van de spellingcontrole extensie die op de OOo site wordt aangeboden? het probleem is dat ik de melding krijg dat die pagina niet kan worden weergegeven als ik er op klik, zoals ik al schreef.
Alle extensies op de website van OOo werken alleen voor OOo, niet voor programma's van derden. Behalve het conversiefilter waarmee OOo-bestanden kunnen worden geopend in MS Office.
Da's duidelijk, bedankt, dan de Dikke van Dale maar naast de pc