Het is natuurlijk handig om bv Word-dcumenten default te openen met OpenOffice-Writer.
Daartoe heb ik de installatie-parameters gewijzigd: in Windows XP ga ik naar Configuratiescherm / Software, waarna de lijst van beschikbare programa's wordt samengesteld.
Daarna naar "OpenOffice 3.3'' en ''Wijzigen". De OpenOffice 3.3 - installatie-assistent start dan op;
Daarna ''Volgende" en "Wijzigen", en "Volgende", en nogmaals "volgende". Daarna heb ik de hokjes voor "Microsoft-Word-documenten", "Microsift-Excel werkbladen " en "Microsoft Powerpoint-presentaties" aangevinkt. Daarna weer "volgende", en "Installeren". Na ''enig geduld" en "voltoien" kom ik weer terug in het Configuratiescherm / Software scherm.
Als ik nu weer opnieuw op "Wijzigen" druk (om te controleren of de vinkjes er nog staan), blijken deze weer verdwenen te zijn.
Op een andere computer gebeurt precies hetzelfde.
Wat gaat er verkeerd??
poster12
Microsoft Office documenten default openen met OpenOffice
Microsoft Office documenten default openen met OpenOffice
openoffice 3.3, Windows XP
Re: Microsoft Office documenten default openen met OpenOffic
Ik weet niet of je wat verkeerd doet, maar ik zou het als volgt doen:
Zoek met verkenner een word document op.
Klik er met je rechter muis op (eventueel samen met shift) en kies optie 'Openen met ' -> 'Ander programma...' (oid).
Kies dan het programma dat je wilt en vink het vakje onder de lijst aan van 'Dit programma altijd gebruiken' (oid).
oid = of iets dergelijks (ik heb een Engelse versie van XP).
Zoek met verkenner een word document op.
Klik er met je rechter muis op (eventueel samen met shift) en kies optie 'Openen met ' -> 'Ander programma...' (oid).
Kies dan het programma dat je wilt en vink het vakje onder de lijst aan van 'Dit programma altijd gebruiken' (oid).
oid = of iets dergelijks (ik heb een Engelse versie van XP).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici