Verzenden bewerkt DOCX dokument lukt niet

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Frank1948

Verzenden bewerkt DOCX dokument lukt niet

Bericht door Frank1948 »

Hoi forum bezoekers,

Ik heb sinds vandaag op aanbeveling OpenOfice.org geïstalleerd.
Van de KNVB heb ik een .DOCX dokument ontvangen, ik kan dit openen en bewerken maar niet per e-mail verzenden, doe ik een poging dan krijg ik het volgende tekstvenster;

'Fout bij verzendenvan bericht. Mogelijke fouten zijn een ontbrekende gebruikersaccount of een defecte Setup.
Controleer de instellingen van OpenOffice.org of die van uw e-mail programma'.

Ik open mijn e-mail met Outlook Express.

Ik heb bij de installatie aangegeven dat OpenOffice.org als standaard moet worden gebruikt.

Wie heeft een oplossing?

Mvg,

Frank
OpenOffice 3.3 op Windows XP
RPG

Re: Verzenden bewerkt DOCX dokument lukt niet

Bericht door RPG »

Hallo

Misschien helpt deze link
http://user.services.openoffice.org/nl/ ... llen#p1995

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Frank1948

Bericht door Frank1948 »

Hartelijk dank voor de reactie RPG.
Ik heb de link gebruikt en alles gelezen.
Ik heb met e-mail geen probleem alleen het verzenden van een bewerkt .DOCX dokument lukt niet.

Groet,

Frank
Johan

Bericht door Johan »

Als u het document opslaat onder het docx formaat, dan kan u het wel verzenden als bijlage in het mailprogramma? Als u het document wijzigt naar het *.odt formaat kan u het dan wel rechtstreeks vanuit writer verzenden? (*.docx is nu éénmaal een formaat uitgevonden door Microsoft en is bijgevolg niet van het open bron formaat?)
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Sla bestand eerst
op en ga dan pas bewerken
en daarna versturen

Ik kan een Docx bestand versturen of het raadzaam is om een bewerkt docx bestand te versturen gaat buiten deze discussie. Maar het antwoord is nee

Romke
Frank1948

Bericht door Frank1948 »

Johan schreef:Als u het document opslaat onder het docx formaat, dan kan u het wel verzenden als bijlage in het mailprogramma? Als u het document wijzigt naar het *.odt formaat kan u het dan wel rechtstreeks vanuit writer verzenden? (*.docx is nu éénmaal een formaat uitgevonden door Microsoft en is bijgevolg niet van het open bron formaat?)
Ik kan het niet verzenden als bijlage, zodra ik op de e-mail knop druk in OOo krijg ik de melding die in mijn startbericht staat. Opslaan als .odt formaat ga ik proberen. Het .DOCX dokument wordt mij toegestuurd door de KNVB, ik ben KNVB-Official, waar ik gegevens op moet invullen, voorheen deden ze dat in het .pdf formaat.
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat het probleem voorlopig gezocht moet worden bij de instellingn van OOo. Ik lees nergens of OOo goed is in gesteld. Dit is gemakkelijk te testen door een willekeurig welk document dan ook proberen te versturen als bijlage.

Romke
Frank1948

Bericht door Frank1948 »

Johan schreef: Als u het document wijzigt naar het *.odt formaat kan u het dan wel rechtstreeks vanuit writer verzenden?
Joepie, het omzetten naar .odt is de truc, ik kan het dokument nu als bijlage verzenden(is inmiddels gebeurd). Hartelijk dank voor het meedenken allemaal. :bravo:
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mooi dat je het kunt verzenden maar helaas kan de ontvangende partij er waarschijnlijk niets mee. Ik denk dat jet beter dan als PDF kunt verzenden.

Romke
floris v

Bericht door floris v »

Opslaan als docx lukt wel met LibreOffice (maar niet met OOo 3.3.0), maar direct in die indeling als e-mail versturen is nog niet als mogelijkheid aan het menu toegevoegd. Dat moet dan met een e-mailprogramma verder afgehandeld worden.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik kan ook direct een docx bestand versturen maar ik heb nu

libreoffice 3.3.3.1

Romke
floris v

Bericht door floris v »

In 3.4.0 gaat dat dus niet, of ik zou met mijn neus hebben gekeken, wat best wel eens voorkomt, helaas. Of wacht, ik heb natuurlijk geen docx om mee te spelen, het zou kunnen dat als je een docx-document opent, LiO die optie toevoegt.
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Misschien dat het allemaal iets offtopic is. Het wordt steeds onduidelijker wat de verschillende versies van OpenOffice.org en de andere smaken kunnen. Ik krijg de indruk dat de variaties bij LibreOffice ook groot zijn. Het lijkt wel of de openSUSE versie nog weer andere kleine opties heeft dan de standaard versie van Libreoffice. Dit geldt misschien ook voor de Ubuntu versie. En dan verschillen mogelijk de openSUSE en Ubuntu onderling ook nog. Voor mij betekent dit dat een ieder een goede keuze moet maken aan de hand van zijn eigen situatie voor een versie van OpenOffice.org.

Ik heb een keuze gemaakt voor openSUSE en dat is waarschijnlijk om dat ik daar al in 1998 mee in aanraking kwam. Daarna heb ik mij ook gericht op de versie van OpenOffice die bij openSUSE geïntegreerd is in het OS. Dit was nog voordat openSUSE onder NOVELL kwam en ook Libreoffice was er nog niet. Ik heb het idee dat je in openSUSE kunt merken dat het voor een deel gericht op de zakenwereld en ook dat het meer compatible is met Microsoft. Het voorgaande maakt waarschijnlijk dat de ene versie van OpenOffice.org wat anders kan dan de andere. Voor de vragenstellers kan het soms verwarrend zijn. Maar ook ik weet niet wat het verschil altijd is.

Uit een bericht ergens anders begrijp ik dat LibreOffice 3.3 en 3.4 een poosje gelijk worden ontwikkeld. zie hier
http://wiki.documentfoundation.org/ReleasePlan
Met dank aan Cor Nouws

En om af te sluiten ik kan een betrekkeliijk groot Excell bestand opgeslagen in xlsx versturen als bijlage.

Romke
Frank1948

Bericht door Frank1948 »

RPG schreef:Het is mooi dat je het kunt verzenden maar helaas kan de ontvangende partij er waarschijnlijk niets mee. Ik denk dat jet beter dan als PDF kunt verzenden.
Ik weet niet of de ontvangende partij, i.d.g. de KNVB er iets mee kan, ik heb dan ook gevraagd mij daarover te berichten, ik kan het dan eventueel alsnog als PDF verzenden.
floris v

Bericht door floris v »

Stuur het anders terug als gewoon .doc-document. Dat moet met een beetje geluk wel goed kunnen gaan.
Plaats reactie