Verandering toestenbord...

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Albert
Contacteer:

Verandering toestenbord...

Bericht door Albert »

Regelmatig komt het bij mij voor dat de leestekens niet meer overeenstemmen met hetgeen op het toetsenbord staat. Uitstluitend de leestekens...
Voorbeelden: deze dubbele punt (:) verdwijnt dan naar: < / deze schuine streep (/) verdwijnt naar: - terwijl deze "tack" (-) naar de schuinestreep-plaats (/) verdwijnt. De punt en komma blijft gelijk. Ook de ~!@#$%^&*()_ (Shift en dan de bovenste rij) veranderen van positie evenals de tekens aan de rechterkant van het normale toetsenbord.

Wanneer ik het document sluit en weer open, is alles weer normaal om vervolgens na enige tijd wederom in het andere systeem te vervallen.

Weet iemand hier iets meer van...???

En echt, het gebeurt gewoon bijv. halverwege een halve documentblad...

-Albert-
Laatst gewijzigd door Albert op zo dec 04, 2011 6:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
Johan

Re: Verandering toestenbord...

Bericht door Johan »

Bent u vrij van malware? Ooit heeft mijn vorige computer een wormpje opgelopen dat mijn landeninstellingen wijzigde waardoor ik gelijkaardige problemen had. :!:
Albert
Contacteer:

Bericht door Albert »

Malware...???
Ik begrijp dat dit een soort virus is...???
En zo ja, hoe kom ik daar vanaf...???
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat je in de echte wereld iemand moet opzoeken die je daarbij kan helpen. Gezien het feit dat je nog met Windows XP werkt heb ik het idee dat het ook een wat oude computer kan zijn.

Indien je niet erg gehecht bent aan Windows zou je er over kunnen nadenken om over te schakelen naar Linux. Dit kun je alleen maar doen als iemand jouw hierbij kan helpen. Een andere voorwaarde is dat je geen software moet gebruiken die alleen onder Windows wil werken.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Albert
Contacteer:

Bericht door Albert »

Bedankt voor de info!
floris v

Bericht door floris v »

Het lijkt me meer dat de computer overgeschakeld is op de Nederlandse toetsenbordindeling - dat is te controleren door op shift+2 te drukken, dan moet er een dubbel aanhalingsteken verschijnen (eventueel nog een toets indrukken). Ik heb dat ooit "opgelost" door de Nederlandse toetsenbordindeling in Windows configuratiescherm, Landinstellingen, helemaal te verwijderen en voor Nederlands Verenigde Staten (Internationaal) te kiezen, zodat je de "dode toetsen" kunt gebruiken voor accenttekens.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie