Vrijwaring wijzigingen

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Albert
Contacteer:

Vrijwaring wijzigingen

Bericht door Albert »

Om al de overlast, veroorzaakt door O.O. te voorkomen (zie al mijn andere berichten over de door O.O. ontstane wijzigingen in mijn instellingen...) vraag ik hierbij of het niet mogelijk is om gevrijwaard te worden van alle andere toekomstige "verbeteringen" - aaahhhummm - die O.O. mij ongevraagd toe zendt. Telkens weer moet ik mijn computer aanpassen aan de door hén ingestelde standaardinstelling, die dus absoluut niet de mijne is... Telkens weer gedonder in de tent, zoals te zien is aan mijn vragen.
Ik ben geen 'computeroloog' en zal dit ook nooit worden. Net zoals iemand met een rijbewijs ook totaal geen verstand van de technische kant van een motorvoertuig hoeft te hebben maar wél een gebruiker is, zo ben ik ook een GEBRUIKER van de P.C. en ben al blij op dit forum te kunnen opereren. Ál die mogelijkheden, die onthou ik niet en ik heb het liefst géén veranderingen in hetgeen ik wél weet... (hetgeen mij al moeite genoeg kost...) Zoals vaker gezegd: ik word helemaal :ucrazy: van altijd maar weer die wijzigingen...
Is hier een oplossing voor...???
Laatst gewijzigd door Albert op vr jan 13, 2012 5:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
Albert
Contacteer:

Re: Vrijwaring wijzigingen

Bericht door Albert »

Dit bericht was trouwens een uur eerder geplaatst... Mijn tijdsaanduiding op de P.C. staat wel correct... Het is nu donderdag 12 januari 2012 om 23:17 uur en niet zoals hierboven vermeldt...
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Het zou kunnen zijn dat je de bestanden niet opslaat in een indeling van OOo.

Leer gebruik maken van styles en zorg dat je een leeg document hebt waarin al je instellingen staan dit kan ook een template zijn.

De tijdinstelling moet je regelen bij de gebruikersinstelling van dit forum.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
eremmel

Bericht door eremmel »

Er is een instelling die zich op het niveau van OOo Writer bevind, en niet per document geld (vermoed ik). Daarmee kunt U alle autocorrecties uitschakelen. Ga naar het menu en schakel het vinkje uit: Opname -> AutoCorrecties -> Tijdens invoer.

Software zoals OOo en Microsoft Office zijn voor de gebruiker met niet veel ervaring lastig. Je moet toch bereid zijn om het concept van de applicatie te leren zoals Romke aangeeft. Typische basiszaken zijn gebruik stijlen; uitlijnen met tabs en nooit met spaties enz. Voor sommige gebruikers is dit te veel moeite, die zouden misschien beter af zijn met de standaard aanwezige applicaties zoals WordPad.

Maar Albert, laat je niet ontmoedigen als ervaren gebruikers vinden we het leuk om anderen ook enthousiast te maken voor OOo. Tip heb je al eens op dit forum bij Forumoverzicht -> Om te beginnen -> Beginners -> Handleidingen (of ga direct naar Inleidende Gids)
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Albert
Contacteer:

Bericht door Albert »

Romke en Eremmel, shalom!

Allereerst toch weer hártelijk dank voor jullie begrip. En idd, Eremmel, de vreugde om een ander te helpen mag ik ook niet onthouden... toch...???
De p. is dat ik al dit technische gedoe niet zo goed onthou; zoals gezegd: ik ben GEBRUIKER, geen installateur...!!! Dát ik mijn berichten opsla als zijne Micro Office heeft te maken dat niet overal O.O. geopend kan worden wanneer je dit als bijlage verstuurd...
Ik vind het overigens té ver gaan om de computer of instantie zoals O.O.o. te laten bepalen hoe ik mijn documenten wil hebben... Al die randverschijnselen zoals blauwe randlijnen, linialen, werkbalken etc.etc. hoeven voor mij niet daar ik dit toch niet gebruik. Wellicht zit ik anders in elkaar, maar al die "troep" eromheen... Nee, hartsgrondig: NEE!

Blijft dus over dat ik zo nu en dan weer eens verschijn op dit forum bij vragen, jullie de mogelijkheid biedende om mij te helpen hiermee. :D Oké...???

Enne: :super: :bravo:
Plaats reactie