Openoffice opent bestand niet
Openoffice opent bestand niet
Hallo allemaal.
Sinds kort ondervindt ik het probleem dat een bestand niet geopend wordt op de normale manier.
Wanneer ik een bestand open krijg ik de melding:
ASCll filter optie
en de keuze uit Western europe enz met de keuze: CR&LF-CR-LF
Als ik dit open krijg ik een onleesbaar document.
Graag hulp want dit werkt erg lastig!!!
Sinds kort ondervindt ik het probleem dat een bestand niet geopend wordt op de normale manier.
Wanneer ik een bestand open krijg ik de melding:
ASCll filter optie
en de keuze uit Western europe enz met de keuze: CR&LF-CR-LF
Als ik dit open krijg ik een onleesbaar document.
Graag hulp want dit werkt erg lastig!!!
openoffice 3.4 windows vista
Re: Openoffice opent bestand niet
Hallo
Ik denk dat het bestand corrupt is en niet meer leesbaar. Probeer of je het kunt ontzippen mogelijk door de zip extensie er aan toe te voegen.
Romke
Ik denk dat het bestand corrupt is en niet meer leesbaar. Probeer of je het kunt ontzippen mogelijk door de zip extensie er aan toe te voegen.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Probeer het eens te openen met een programma zoals winzip, 7-zip o.i.d. Verander zo nodig de extensie in .zip. Als dat programma aangeeft dat het archief beschadigd is, is je bestand corrupt. Wat is trouwens de extensie van het bestand, en in welke indeling is het opgeslagen - als Word bestand (.doc) of als Writer-bestand (.odt)?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Het is een odt bestand.
En wat betreft een corrupt bestand ....ik weet het niet het zijn bestanden die ikzelf heb gemaakt en van te voren altijd normaal opende!
En wat betreft een corrupt bestand ....ik weet het niet het zijn bestanden die ikzelf heb gemaakt en van te voren altijd normaal opende!
Hallo
Zorg altijd dat je van belangrijke bestanden op zijn minst een copy hebt. Als de bestanden erg belangrijk zijn dat is een tweede copy beter die dan niet op de zelfde computer bewaard moet zijn.
Romke
Dit lijkt mij een goede omschrijving van een corrupt bestand.Zozo schreef:.ik weet het niet het zijn bestanden die ikzelf heb gemaakt en van te voren altijd normaal opende!
Zorg altijd dat je van belangrijke bestanden op zijn minst een copy hebt. Als de bestanden erg belangrijk zijn dat is een tweede copy beter die dan niet op de zelfde computer bewaard moet zijn.
Romke
Ik begrijp het niet goed...ik heb een totaal nieuw document gemaakt en opgeslagen als pdf en ik krijg dezelfde melding.
Dus ik begrijp niet wat je bedoelt met corrupt.
Wat ik ook niet begrijp dat ik wel een documet met Adobe kan openen zonder moeilijkheden maar openoffice geeft steeds de zelfde melding
Erg lastig nu....want sommige documenten die belangrijk zijn , zijn nu niet meer te openen
Ik ben ook de link kwijt van een ander programma-iets met fix..enz- .
zou je dit nogmaals kunnen aangeven.
Ook nog een poging met winzip maar dit lukt me ook niet, maar ik moet toegeven dat ik onbekend ben met het werken met dit programma.
Dus ik begrijp niet wat je bedoelt met corrupt.
Wat ik ook niet begrijp dat ik wel een documet met Adobe kan openen zonder moeilijkheden maar openoffice geeft steeds de zelfde melding
Erg lastig nu....want sommige documenten die belangrijk zijn , zijn nu niet meer te openen
Ik ben ook de link kwijt van een ander programma-iets met fix..enz- .
zou je dit nogmaals kunnen aangeven.
Ook nog een poging met winzip maar dit lukt me ook niet, maar ik moet toegeven dat ik onbekend ben met het werken met dit programma.
Hallo
PDF bestanden moeten altijd geopend worden met een pdf reader(lees programma). PDF bestanden zijn er voor gemaakt dat ze bijna door iedereen gelezen kunnen worden maar niet zo gemakkelijk veranderd kunnen worden.
Romke
Als ik het goed begrijp heb je van een OpenOffice bestand een ander soort bestand gemaakt in dit geval een PDF bestand. Ik weet niet of OOo dat kan openen maar als het dat kan openen is het in beperkte mate. Het is best mogelijk dat je oorspronkelijke bestand nog wel ergens op je computer staat onveranderd. Op het moment dat je het bestand veranderd van een OpenOffice bestand naar een PDF dan blijft meestal het OpenOffice gewoon staan indien het tenminste bewaard is als een OpenOffice bestand.Zozo schreef:Ik begrijp het niet goed...ik heb een totaal nieuw document gemaakt en opgeslagen als pdf en ik krijg dezelfde melding.
PDF bestanden moeten altijd geopend worden met een pdf reader(lees programma). PDF bestanden zijn er voor gemaakt dat ze bijna door iedereen gelezen kunnen worden maar niet zo gemakkelijk veranderd kunnen worden.
Romke
Dat klopt...meestal sla ik ze op als pdf bestand.
Maar in het verleden gaf dit geen problemen, maar door je uitleg toch weer wat bij geleerd.
Dus als ik ze niet op sla als PDF is er geen probleem?
Wat ik ook niet goed begrijp dat ik een document [pdf] van OpenOfice met een wachtwoord beveiligd heb maar door een PDF reader onmiddelijk werd geopend..
Daar hik toch wel van omdat het om belangrijke gegevens gaat.
Als ik een bestand met een wachtwoord wil beveiligen moet ik dit dus niet opslaan in PDF-formaat ....maar is dit dan nog steeds veilig of is een met een wachtwoord beveiligd document altijd op een of andere manier te openen?
Maar in het verleden gaf dit geen problemen, maar door je uitleg toch weer wat bij geleerd.
Dus als ik ze niet op sla als PDF is er geen probleem?
Wat ik ook niet goed begrijp dat ik een document [pdf] van OpenOfice met een wachtwoord beveiligd heb maar door een PDF reader onmiddelijk werd geopend..
Daar hik toch wel van omdat het om belangrijke gegevens gaat.
Als ik een bestand met een wachtwoord wil beveiligen moet ik dit dus niet opslaan in PDF-formaat ....maar is dit dan nog steeds veilig of is een met een wachtwoord beveiligd document altijd op een of andere manier te openen?
Hallo
Je moet een bestand opslaan in een voor OOo leesbaar bestand het beste is altijd om een ODF formaat te gebruiken. Een ODF formaat is:
ODT voor writer
ODS voor een spreadsheet
en er zijn nog wat.
Ik weet weinig van de beveiliging met wachtwoorden.
Als het doel is dat anderen jouw bestanden niet kunnen lezen sla het op met een wachtwoord en in een openOffice format. In een extra deel is misschien mogelijk om in te stellen dat anderen het wel kunnen lezen.
De mogelijkheden met wachtwoorden en PDF zijn mij onbekend. Ik kan het ook niet vinden.
Ik wil wel waarschuwen voor het gebruik van wachtwoorden speciaal als de bestanden belangrijk zijn. Als je het wachtwoord kwijt bent dan ben je het bestand feitelijk ook kwijt.
Over de veiligheid
Bestanden in OOo worden opgeslagen als een zip bestand. In feite zijn diverse bestanden in een ZIP archief. Het wachtwoord schijnt op het ZIP archief te zitten. Ik geloof niet dat je het gemakkelijk kunt lezen want als mensen op het Engels forum vragen hoe ze een bestand kunnen lezen zonder dat zij zich het wacht woord kunnen herinneren dat is het antwoord meestal dat het bestand feitelijk verloren is.
Romke
Je moet een bestand opslaan in een voor OOo leesbaar bestand het beste is altijd om een ODF formaat te gebruiken. Een ODF formaat is:
ODT voor writer
ODS voor een spreadsheet
en er zijn nog wat.
Ik weet weinig van de beveiliging met wachtwoorden.
Als het doel is dat anderen jouw bestanden niet kunnen lezen sla het op met een wachtwoord en in een openOffice format. In een extra deel is misschien mogelijk om in te stellen dat anderen het wel kunnen lezen.
De mogelijkheden met wachtwoorden en PDF zijn mij onbekend. Ik kan het ook niet vinden.
Ik wil wel waarschuwen voor het gebruik van wachtwoorden speciaal als de bestanden belangrijk zijn. Als je het wachtwoord kwijt bent dan ben je het bestand feitelijk ook kwijt.
Over de veiligheid
Bestanden in OOo worden opgeslagen als een zip bestand. In feite zijn diverse bestanden in een ZIP archief. Het wachtwoord schijnt op het ZIP archief te zitten. Ik geloof niet dat je het gemakkelijk kunt lezen want als mensen op het Engels forum vragen hoe ze een bestand kunnen lezen zonder dat zij zich het wacht woord kunnen herinneren dat is het antwoord meestal dat het bestand feitelijk verloren is.
Romke
Oké...........bedankt voor al je goede hulp!