goede dag
ik ben aan het helpen met het oprichten van een computer bedrijfje.
en ze willen van elke verkochte computer alle gegevens mooi in een overzichtelijke manier kunnen bij houden.
maar we hebben geen idee hoe er aan te beginnen.
ik heb al een formulier gemaakt in calc maar is het mogelijk om de info van meerdere formulieren te verzamelen?
ben al dagen er mee bezig heb het forum al door zocht maar vin precies niet de juiste info.
ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.
heb ook een voor beeld van het formulier dat ik al heb en hoe ze het zouden willen hebben.
http://users.skynet.be/mavrickmp/voorbeeld.jpg
dank u voor jullie tijd.
gevens van formulieren verzamelen.
gevens van formulieren verzamelen.
OpenOffice 3.4.1 op Windows 7 64bit
Re: gevens van formulieren verzamelen.
U bent dus op zoek naar informatie hoe u gegevens over de verkoop van een computer moet verzamelen. De enige relatie met OO is dat u dat wilt gaan doen met OO Calc. U realiseert dat het forum over het technische gebruik van OO gaat? Gelukkig is er een grote verscheidenheid van kennis, dus vragen zoals u die stelt kunnen tot op zekere hoogte ook wel beantwoord worden als er specifieke kennis aanwezig is.
Het lijkt me geen goed idee om de 'CRM' / verkoop administratie met OO te gaan regelen. Beter lijkt het me op te kijken naar opensource oplossingen (sourceforge.net) voor CRM (Customer Relationship Management) of een vergelijkbaar product.
Als u het toch zelf wilt proberen, komt u al snel uit bij een database (Base) ipv Calc. Maar pas op; Base met interne database is geen goede basis.
Als u wilt weten welke informatie belangrijk is zou ik eens een bestelling bij Dell of bij Alternate.nl plaatsen (en dan niet niet betalen) u krijgt dan een goed overzicht van welke informatie er wordt bijgehouden.
In sommige bedrijfstakken zijn er ook branch organisaties, die kunnen vaak ook helpen bij het opstarten van een bedrijf.
Success.
Het lijkt me geen goed idee om de 'CRM' / verkoop administratie met OO te gaan regelen. Beter lijkt het me op te kijken naar opensource oplossingen (sourceforge.net) voor CRM (Customer Relationship Management) of een vergelijkbaar product.
Als u het toch zelf wilt proberen, komt u al snel uit bij een database (Base) ipv Calc. Maar pas op; Base met interne database is geen goede basis.
Als u wilt weten welke informatie belangrijk is zou ik eens een bestelling bij Dell of bij Alternate.nl plaatsen (en dan niet niet betalen) u krijgt dan een goed overzicht van welke informatie er wordt bijgehouden.
In sommige bedrijfstakken zijn er ook branch organisaties, die kunnen vaak ook helpen bij het opstarten van een bedrijf.
Success.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
wel de echte administratie van het bedrijf gaan ze met een echt administratie programma doen.
het enige dat dit moet doen is over elke pc die zij verkopen bij houden van wie die pc is, welk factuur er bij hoort, wie hem gemonteerd heeft, en welke onderdelen met de info van die onderdelen merk model serienummer waar gekocht welk factuur en hoeveel fabrieksgarantie.
dat ze van elke pc een overzicht hebben waar ze de info kunnen vinden in geval van defecten of zo andere problemen.
dus niets administratief, enkel informatief.
het enige dat dit moet doen is over elke pc die zij verkopen bij houden van wie die pc is, welk factuur er bij hoort, wie hem gemonteerd heeft, en welke onderdelen met de info van die onderdelen merk model serienummer waar gekocht welk factuur en hoeveel fabrieksgarantie.
dat ze van elke pc een overzicht hebben waar ze de info kunnen vinden in geval van defecten of zo andere problemen.
dus niets administratief, enkel informatief.
OpenOffice 3.4.1 op Windows 7 64bit
Hallo
Ik sluit mij aan bij het advies van Eremmel om een database te gaan gebruiken. Als je het zelf wil doen begin bij het begin en maak tabellen. Gebruik deze tabellen in een formulier. Ik denk doe eerst wat je kunt voor dat je begint met het formuleren van het eind resultaat.
Romke
Ik sluit mij aan bij het advies van Eremmel om een database te gaan gebruiken. Als je het zelf wil doen begin bij het begin en maak tabellen. Gebruik deze tabellen in een formulier. Ik denk doe eerst wat je kunt voor dat je begint met het formuleren van het eind resultaat.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6