Adrukken geselecteerde pagina
Adrukken geselecteerde pagina
Na nieuwsinstallatie van W10 en hierdoor ook upgrade van OO lukt het niet meer om het geselecteerde paginanummer automatisch naar de printer over te brengen.
Bij de printer keuze "geselecteerde pagina's" staat de hele reeks en moet ik handmatig het nummer aanpassen. Voorheen stond daar het geselecteerde (pagina waar de invoer cursor staat) paginanummer in!!
Is er een oorzaak/oplossing bekend?
Groeten,
OpenOffice 4.11 op Windows 8.1
Re: Adrukken geselecteerde pagina
Volgens mij is het altijd zo geweest dat als je niet het hele document wil afdrukken, je het tweede keuzerondje aan moet klikken, waarna je een paginabereik kunt invullen. Op de schermafdruk staat Alle pagina's aangevinkt, en dan drukt hij natuurlijk alle pagina's af. Of mis ik iets? Zie schermafdruk.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Beste Floris, Op jouw schermafdruk staat achter "Page"2. Bij mij staat daar 1-12. Oftewel het hele bereik.
voorheen kon ik page aanvinken en dan stond er één paginanummer.
groeten Ad
voorheen kon ik page aanvinken en dan stond er één paginanummer.
groeten Ad
Beste Ad, op jouw schermafdruk is het rondje Alle pagina's gemarkeerd (en dan vult AOO alle pagina's voor je in), bij mij het rondje Pagina's (en ik heb zelf het paginacijfer 2 moeten invoeren, of liever, de rest moeten verwijderen). Dat is echt wat anders. Alleen als je document meer dan 12 bladzijden/pagina's heeft, is er een probleem.
Beste Floris, tot versie 3.2.1 (die heb ik gelukkig nog) stond achter het keuzevak "pagina" de geselecteerde pagina. In latere versies staat daar de hele reeks en moet handmatig een waarde worden ingevoerd als maar één pagina afgedrukt moet worden.
En natuurlijk moet dan wel het vinkje "pagina" worden aangevinkt. Maar dat kan niet eerder in OO.
Ergens tussen 3.2.1 en 3.3 is er iets fout gegaan bij het meegeven van parameters naar de opdracht "print".
Groeten, Ad
En natuurlijk moet dan wel het vinkje "pagina" worden aangevinkt. Maar dat kan niet eerder in OO.
Ergens tussen 3.2.1 en 3.3 is er iets fout gegaan bij het meegeven van parameters naar de opdracht "print".
Groeten, Ad
Beste Ad, nu zie ik het, je selecteert een pagina in de preview links. Ik heb dat nooit zo gedaan en weet dus niet of in oudere versies dan de geselecteerde pagina werd gekozen en ingevuld in het veld Pagina's.