Wie kan mij helpen? Telkens als ik in Libreoffice writer een zin type en eindig met bijvoorbeeld een uitroepteken, dan komt er tussen het laatste woord en het uitroepteken een spatie. Heel irritant.
Komt dat door het gebruikt van de shift knop? Kan ik dit verhelpen?
Spatie tussen laatste woord in een zin en leesteken
Spatie tussen laatste woord in een zin en leesteken
OpenOffice 7.2.5.2 (x64) op Windows 10
Re: Spatie tussen laatste woord in een zin en leesteken
Ik begrijp deze post dat je alleen een uitroepteken in typt en in de tekst wordt een spatie en uitroepteken geplaatst wat niet de bedoeling is.
De shift knop heb je in ieder geval nodig voor het intypen van een uitroepteken. Het kan zijn dat autocorrectie is ingeschakeld en er ook een zelfgemaakte opties is voor het veranderen van een uitroepteken in spatie en een uitroepteken.
Dit wordt geregeld in:
menu --> extra --> autocorrectie --> opties voorautocorrectie --> autocorrect opties
Dan komt er een popup.
In het tabblad voor voor "replace" (vervangen) moet je dan gaan zoeken naar een uitroepteken en dat eventueel verwijderen
Het geheel is niet wat ze noemen intuïtief maar gelukkig is er wel een help knop.
De shift knop heb je in ieder geval nodig voor het intypen van een uitroepteken. Het kan zijn dat autocorrectie is ingeschakeld en er ook een zelfgemaakte opties is voor het veranderen van een uitroepteken in spatie en een uitroepteken.
Dit wordt geregeld in:
menu --> extra --> autocorrectie --> opties voorautocorrectie --> autocorrect opties
Dan komt er een popup.
In het tabblad voor voor "replace" (vervangen) moet je dan gaan zoeken naar een uitroepteken en dat eventueel verwijderen
Het geheel is niet wat ze noemen intuïtief maar gelukkig is er wel een help knop.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Re: Spatie tussen laatste woord in een zin en leesteken
Het schijnt dat je in Franse tekst verplicht een spatie moet zetten voor allerlei leestekens, waarschijnlijk inclusief het uitroepteken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?