Ik heb al een tijd een probleem met het openen van een dokument vanuit de taakbalk.
In de taakbalk komt dan een tweede logo van Open Office.
Als ik op dit logo druk krijg ik direkt een grote rechthoek met de regel : Open Office Document herstellen.
Als ik hierop klik krijg ik de volgende regel : 'herstellen mislukt'.
En als ik dan hierop klik komt (toch) het dokument.
Dit heb ik inmiddels heel vaak gedaan.
Ik heb Open Office diverse keren verwijderd en daarna opnieuw (met eventueel een andere versie) geinstalleerd.
Het mag niet helpen.
Wel heb ik zojuist gezien dat het openen van dokumenten in het menu links boven ('recent geopende dokumenten' of 'openen') wel direkt het gevraagde dokument opent. Ik hoop dat er iemand is die weet wat hier gebeurt (en het kan verhelpen, waarvoor dank!)
probleem openen Open Office vanuit de taakbalk
-
probleem openen Open Office vanuit de taakbalk
Open Office 4.1.14
Windows 10 versie 22H2 voor x64 gebaseerde systemen
Re: probleem openen Open Office vanuit de taakbalk
Het zou kunnen dat er naar iets verkeerd verwezen wordt. Misschien kun je die verwijderen en opnieuw plaatsenWilhelmusArnoldus schreef: ↑vr apr 14, 2023 8:33 pm Ik heb al een tijd een probleem met het openen van een dokument vanuit de taakbalk.
In de eerste plaats zou ik het gebruikersprofiel vernieuwen. Het is pas goed als er gevraagd wordt om je naam in te vullen.
Als het oplossen van het probleem niet lukt is het misschien aan te bevelen om over te stappen naar LibreOffice aan gezien dat minder problemen heeft met nieuwe OS.
LibreOffice
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profiel vernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Als het het herstellen van het bestand het belangrijkste probleem is dan gewoon kiezen voor annuleren en dit ook bevestigen bij de tweede vraag. Ik weet niet of je dit helpt aangezien ik het ook niet zelf zie.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
-
Verholpen! ja, ik denk dat de suggestie 'annuleren' op de melding 'Open Office dokument herstellen' de juiste reaktie was, in plaats van 'volgende'.
Ik hield deze melding dus steeds in stand.
Het bleek dus een mini-probleem te zijn, maar ook daar leer ik van.
Dank aan degeen die reageerden!
Wilhelmus Arnoldus
Ik hield deze melding dus steeds in stand.
Het bleek dus een mini-probleem te zijn, maar ook daar leer ik van.
Dank aan degeen die reageerden!
Wilhelmus Arnoldus
Open Office 4.1.14
Hallo ik had hetzelfde probleem, ik las uw antwoorden en alles wat u stuurde om het probleem op te lossen. Heb je de oplossing gevonden?
OpenOffice 3.1
-
je moet dan niet op 'volgende' 'maar op 'annuleren' drukken, dat heeft het probleem bij mij tenminste opgelost
Open Office 4.1.14