Document herstellen en gebruikersrechten op windows 10 en 11
Document herstellen en gebruikersrechten op windows 10 en 11
Sinds kort opent OpenOffice steeds met dat er een document hersteld moet worden. Het gaat dan om "untitled_1.odt" dat niet zou bestaan. Bij herstellen komt de boodschap "object is niet toegankelijk. Object is ontoegankelijk wegens ontoereikende gebruikersrechten". Veel geprobeerd. OpenOffice verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft. Als ik na het annuleren van de hersteloperatie een spreadsheet open (wat mijn doel was) blijkt het programma enorm traag. Bv. Als ik een cel selekteer duurt het enkele seconden voordat de cel omkaderd is. Wellicht heeft dat te maken met het eerder genoemde probleem. Wie kan mij helpen? Versie en besturingssysteem OpenOffice 4.1.14 en Windows 10.
OpenOffice 4.1.14 op Winows 10
Re: document herstellen en gebruikersrechten op windows 10 en 11
Ik geloof dat hier enkele problemen door elkaar heen lopen die misschien wel in de goede volgorde moeten worden opgelost. Helaas weet ik niet zo precies wat de goede volgorde is. Dat komt doordat ik allang geen Windows meer gebruik. Ik heb de stappen hier onder aan gegeven in een volgorde waarvan ik denk dat het een goede volgorde is.
Je zou ook kunnen overwegen om LibreOffice te gebruiken: het heeft mogelijk niet deze problemen.
https://www.libreoffice.org/download/do ... breoffice/
Gebruikersrechten
Waarschijnlijk moet in WindowsDefender toestemming geven dat ApacheOffice rechten heeft om iets te mogen doen.
Herstellen van bestanden
Zeker in dit geval moet je het herstellen annuleren en dat ook blijven volhouden in de tweede vraag.
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profiel vernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.
Je zou ook kunnen overwegen om LibreOffice te gebruiken: het heeft mogelijk niet deze problemen.
https://www.libreoffice.org/download/do ... breoffice/
Gebruikersrechten
Waarschijnlijk moet in WindowsDefender toestemming geven dat ApacheOffice rechten heeft om iets te mogen doen.
Herstellen van bestanden
Zeker in dit geval moet je het herstellen annuleren en dat ook blijven volhouden in de tweede vraag.
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profiel vernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Re: Document herstellen en gebruikersrechten op windows 10 en 11
Bedankt. Met OpenOffice lukt het allemaal niet. Ik heb LibreOffice geinstalleerd en dat werkt goed.
OpenOffice 4.1.14 op Winows 10
Re: Document herstellen en gebruikersrechten op windows 10 en 11
Je kunt alle documenten die je gebruikt heb in ApacheOffice gewoon gebruiken in LibreOffice maar omgekeerd is het iets meer oppassen. LibreOffice heeft de afgelopen jaren veel ontwikkelingen doorgevoerd en dat kan niet allemaal in ApacheOffice. Je moet dan echt voor LibreOffice kiezen maar dat is een goede keuze. Je merkt ook dat de verschillen niet extreem groot zijn.
Het is misschien een goede oefening in het begrijpen van Windows wanneer je ApacheOffice toch aan het werk krijgt maar dat is een keuze die niet voor iedereen belangrijk is.
Het is misschien een goede oefening in het begrijpen van Windows wanneer je ApacheOffice toch aan het werk krijgt maar dat is een keuze die niet voor iedereen belangrijk is.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6