Goedemiddag,
sinds vandaag heb ik problemen om documenten direct vanuit een link te openen. Wanneer ik in het dialoogvenster 'openen' kies in plaats van opslaan, wordt het bestand naar een tijdelijke map gedownlaod, maar OpenOffice start niet op. Als ik daarna OpenOffice (zeg maar de terminal) probeer te openen hangt die ook. Alleen soffice.exe in taakbeheer sluiten helpt dan, maar opnieuw proberen een document op internet te openen, laat een en ander weer hangen. Een document downloaden, opslaan, en dan openen werkt wel. Daarnaast is het zo dat wanneer soffice.exe lijkt te hangen ik nog wel Writer kan starten zonder problemen. Best wel irritant allemaal. Aan mijn systeem is in dagen niets gewijzigd. Ik heb OpenOffice al 2x geherinstalleerd, maar dat heeft geen soelaas geboden. Overigens probeerde ik Word documenten te openen. Enig idee wat hier aan de hand is?
Direct document openen via link op internet werkt niet
Direct document openen via link op internet werkt niet
OpenOffice 3.2 op Windows 7
Re: Direct document openen via link op internet werkt niet
Probeer eens het gebruikersprofiel te vernieuwen. Dat raakt soms corrupt en dan kan er van alles misgaan.
OOo werkt erg onplezierig met direct vanaf een website geopende bestanden - als het programma niet vastloopt (wat bij mij trouwens zelden of nooit gebeurt), wordt het bestand in read-only modus geopend, dus om het te bewerken moet je het dan eerst opslaan, dat kun je dan dus net zo goed meteen doen.
Het is mogelijk dat OOo na een crash niet goed wordt afgesloten, en dan helpt herstarten niet, dan moet hij eerst helemaal worden uitgeschakeld, tot en met de Snelstarter. Eventueel moet dat via Ctrl+Ald+Delete. Overigens heb ik dat een enkele keer ook met MS Word meegemaakt.
Sommige problemen kunnen samenhangen met de interactie tussen Windows 7 en OOo (of andersom), die schijnt nog niet ideaal te zijn.
Om wat voor versie van Word gaat het?
OOo werkt erg onplezierig met direct vanaf een website geopende bestanden - als het programma niet vastloopt (wat bij mij trouwens zelden of nooit gebeurt), wordt het bestand in read-only modus geopend, dus om het te bewerken moet je het dan eerst opslaan, dat kun je dan dus net zo goed meteen doen.
Het is mogelijk dat OOo na een crash niet goed wordt afgesloten, en dan helpt herstarten niet, dan moet hij eerst helemaal worden uitgeschakeld, tot en met de Snelstarter. Eventueel moet dat via Ctrl+Ald+Delete. Overigens heb ik dat een enkele keer ook met MS Word meegemaakt.
Sommige problemen kunnen samenhangen met de interactie tussen Windows 7 en OOo (of andersom), die schijnt nog niet ideaal te zijn.
Om wat voor versie van Word gaat het?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Het ging (volgens mij) om een Word 2003 document. Overigens opent hij geen enkel Office document, en ook geen OpenOffice documenten... Ik zal het gebruikersprofiel eens wissen, en kijken hoe het dan gaat. Dank voor je reactie!
Volg wel de instructies in de tutorial op - dus niet wissen maar een andere naam geven.
Kan ik na het creeeren van een nieuw gebruikersprofiel wel het oude weggooien?
Trouwens... geen soelaas, hetzelfde probleem doet zich voor...
Daarom moet je het ook niet verwijderen. Het is altijd het proberen waard. Tja, dan weet ik het ook even niet.