Ik heb dit probleem in eerste instantie bij"de site "helpmij"gepresenteerd.Daar komt niet veel reactie op .Pas bij googelen kom ik er achter dat er een eigen site van Open Office bestaat.Ik had niet verwacht dat buiten de al gratis software van dit programma ook nog een forum bestond!
Het gaat om het volgende .Ik wil voor mijn eBay aktiviteiten een tabel maken die mij op de hoogte houdt van de gang van zaken.Nu weet ik dat er een "tabel assistent"in het programma zit maar kan het niet vinden.Ik vind wel assistent maar dat is voor faxen e.d.Ook wil ik graag weten of deze assistent mij kan helpen met het volgende.De tabel moet passen op een liggend A4.11 verticale kolommen die onregelmatig van afmetingen zijn en 10 horizontaal die ongeveer 15mm hoog zijn.
Ik hoop dat u mij op weg kunt helpen.
groeten Carel
Open Office 3.2 en Windows 7.
Tabel maken
Tabel maken
Volslagen digibeet,maar maak veel gebruik van mail,internet en forums.
Open Office 3.2 Window7
Open Office 3.2 Window7
Re: Tabel maken
Ik zie hem, nou, er was toch één reactie, en dat is al heel wat. De vraag blijft nogal onduidelijk, want hoe moet de tabel je op de hoogte houden van de gang van zaken, bijvoorbeeld door een verbinding met ebay?
De tabelassistent is als ik het goed heb een onderdeel van Base, en uit de vraagstelling hier maak ik op dat het een teksttabel is voor in Writer. Zoiets maak je met Tabel - Invoegen - Tabel, in het venster 11 kolommen en 10 rijen opgeven, daarna is het een kwestie van per kolom de gewenste breedte instellen (rechtsklikken in de tabel, kies dan Kolom - Breedte, waarde invullen, op OK klikken. Nogal bewerkelijk klusje. Zie bijlage voor een voorbeeld. Je kunt die gebruiken, maar het is beter zelf met een nieuw bestand te beginnen en dan de tabel te maken, want al doende leert men.
De tabelassistent is als ik het goed heb een onderdeel van Base, en uit de vraagstelling hier maak ik op dat het een teksttabel is voor in Writer. Zoiets maak je met Tabel - Invoegen - Tabel, in het venster 11 kolommen en 10 rijen opgeven, daarna is het een kwestie van per kolom de gewenste breedte instellen (rechtsklikken in de tabel, kies dan Kolom - Breedte, waarde invullen, op OK klikken. Nogal bewerkelijk klusje. Zie bijlage voor een voorbeeld. Je kunt die gebruiken, maar het is beter zelf met een nieuw bestand te beginnen en dan de tabel te maken, want al doende leert men.
- Bijlagen
-
- tabel1.odt
- (8.7 KiB) 316 keer gedownload
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Re: Tabel maken
Hallo
Als je gaat zoeken op het andere forum naar ebay kom je waarschijnlijk veel informatie tegen waar je wat aan hebt.
http://user.services.openoffice.org/en/forum/index.php
Romke
Als je gaat zoeken op het andere forum naar ebay kom je waarschijnlijk veel informatie tegen waar je wat aan hebt.
http://user.services.openoffice.org/en/forum/index.php
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6